Etienne Bouwman

Ola! Ik ben Etienne, 24 jaren jong en na velen omwegen aanbeland bij de specialisatie Digitale mediastrategieën van de studie Media, informatie en communicatie. Je leest het goed: na velen omwegen. Na mijn tweedejaars specialisatie Audiovisuele producties en mijn redactiestage bij de KRO-NCRV, heb ik mijn liefde voor televisiemaken en online content tastbaar gemaakt. Ik schreef mezelf in voor de BNNVARA Academy, een intern opleidingstraject van BNNVARA voor jonge tv-makers. Je raadt het misschien al: ik werd aangenomen. Ik mocht bij BNNVARA op de digital afdeling samen met een groep andere geselecteerden een half jaar lang online video’s maken. Na een tijdje bij BNNVARA rondgelopen te hebben besloot ik dat ik klaar was om mijn studie weer op te pakken. Nu ben ik aan het knallen voor mijn specialisatie, lekkerrr!

De  artikelen die je van mij gaat vinden op MIC-watching zullen voornamelijk gaan over online video, en met name YouTube. Vandaag de dag is een online videostrategie niet meer weg te denken uit zowel het bedrijfsleven als in de publieke sector. Omroepen doen verwoede pogingen om het jongere publiek te bereiken en aan zich te binden, en commerciële bedrijven staan te springen hun product te plaatsen in online video’s en social influencers aan hun merk te koppelen. Wat betekent online video voor het bedrijfsleven? Je leest het in mijn artikelen!

Ben je benieuwd hoe de mooie kant van mijn leven er uitziet? Check mijn Instagram!

Advertenties