Geert de Wekker

Mijn naam is Geert de Wekker (25) en ben MIC student aan Hogeschool van Amsterdam. Ik verdiep mij in digital storytelling en hoe merken en bedrijven dit inzetten om hun product te promoten door middel van hun eigen unieke verhaal.
Maar laat ik eerst eens een kort verhaal vertellen over een bijzonder moment in Disneyland en hoe zij werkelijk dromen laten uitkomen dankzij digital storytelling.

Er was eens een meisje genaamd Shaylee. Shaylee was vier jaar en een blij kind al kon ze iets niet wat andere kinderen wel konden, horen. De ouders van Shaylee leerde haar gebarentaal waardoor ze haar eigen taal kreeg om mee te praten. Zo kwam Shaylee in een klein wereldje terecht waar ze begrepen kon worden. Maar dat wereldje was maar klein en dus kon niet iedereen Shaylee verstaan.
Op een dag ging Shaylee met haar gezin naar een land waar dromen uitkomen, Disneyland. Shaylee was erg blij toen ze haar idool, Tinkerbell, ontmoette. Maar wat Shaylee niet wist was dat ‘Tink’ ook gebarentaal kon! Shaylee was zo verrast dat ze gewoon met haar idool kon praten. Doordat Shaylee begrepen werd door Tink kwam er een droom uit dankzij Disneyland.

De video van dit verhaal ging viral en Disney laat hiermee weten dat elke familie plezier kan hebben in Disneyland ongeacht handicaps of problemen. Dit heeft Disneyland gedaan door ‘Digital Storytelling’.

TINK

Ik en storytelling
Waarom schrijf ik over storytelling? Storytelling voor mij is een manier van verhalen vertellen wat bij een merk heel belanrijk is. De manier waarop Disney storytelling inzet bij het verhaal van Shaylee is zo goed, omdat het echt aansluit bij dat waar Disneyland voor staat, ‘Where dreams come true’. Door middel van storytelling kan een bedrijf haar merk beter verkopen aan de klant.

Ik wil hier op MIC watching.nl mijn expertise over digital storytelling delen. Hoe kan een bedrijf haar merk beter promoten dan met digital storytelling? Wat zijn goede voorbeelden van andere bedrijven en wat leren wij hiervan of wat moeten we juist niet doen? Op deze vragen ga ik antwoord geven.
Digital storytelling voor een bedrijf is voor mij essentieel, omdat ik dan meer geloof in het merk dat ze willen verkopen. Door een eerlijk, goed en origineel verhaal koopt de klant geen product, maar een merk waarmee ze kunnen inleven. Dat is storytelling. En in komende artikelen ga ik mijn expertise over digital storytelling verder vertellen hier op MIC Watching.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s