Hipsterland

In een wereld waarin iedereen koortsachtig op zoek is naar een eigen identiteit, waarin mensen zich proberen te onderscheiden van de rest, is er een merkwaardig fenomeen onstaan: “Verhipsterisering”. In mijn eerdere artikel over voetbal logo’s kwam het designkenmerk ‘eenvoud’ al ter sprake. Volgens Lucas Verwey, schrijver van het recent verschenen boek ‘De Design Factor’ heeft eenvoud haar magische aantrekkingskracht te danken aan het feit dat het voor iedereen begrijpelijk is, en eenvoud vaak simpelweg mooier is. Zou de ‘Hipstertrend’ ook voortkomen uit een verlangen naar eenvoud?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s