Deze social media management tools moet je hebben uitgeprobeerd!

Het managen van je bedrijfskanalen op social media kan op veel verschillende manieren. Wie een beetje op internet zoekt, merkt al snel dat er een breed scala aan tools aangeboden wordt. In dit artikel draag ik wat tools voor die je zeker moet hebben uitgeprobeerd!

Hootsuite

Moet je meerdere kanalen op social media managen en word je gek van het real-time plaatsen van berichten? Kijk dan vooral even of Hootsuite iets voor jou is! Zelf heb ik er tijdens mijn stage volop gebruik van gemaakt. Deze tool maakt het mogelijk je berichten in te plannen, zodat je daar in plaats van elke dag, maar een enkele dag voor nodig hebt! Ook kan je de app integreren met extensies als Google Analytics. Hoewel je met een gratis app al redelijk vooruit kunt, is het toch handig om na te denken over de Pro versie. Dit kost je 8 euro per maand, maar dan kun je wel geavanceerde statistieken bekijken, berichten in bulk inplannen en meerdere teamleden toevoegen.

De voordelen van Hootsuite op een rijtje:

  • Allround management tool
  • Gratis beschikbaar
  • Geavanceerde statistieken
  • Relatief goedkope Pro versie
  • Andere extensies als Google Analytics beschikbaar
  • Tijd over om iets anders nuttigs te doen; door je Instagram tijdlijn scrollen bijvoorbeeld.

Hootsuite

BeFunky

Wil je als bedrijf actief zijn op Instagram, dan is dat natuurlijk erg op het visuele gericht. Ben je echter nog een newbie en beschik je nog niet over een professionele camera of Photoshop? Vrees niet, er is een programma waarmee de eigen smartphone foto’s bewerkt kunnen worden: BeFunky! Het programma is gratis en een echte all-in-tool die startende Instragrammers op weg helpt. Wil je toch meer opties? Voor 2 a 3 euro per maand heb je al een Plus account.

BeFunky

Brand Engagement Index

Voor actieve bedrijven op Instagram is het leuk om te zien hoe je scoort ten opzichte van concurrenten (en andere, grote merken). De Brand Engagement Index laat zien hoe Nederlandse merken op Instagram scoren, waarbij de index wordt bepaald door de algemene activiteit van een merk en de engagement die daarmee gecreëerd wordt. Bovendien wordt de index wekelijks verfrist. Ben je dus benieuwd waar jouw bedijf in deze ranking staat? Meld je dan hieronder aan.

Brand Engagement Index

LikeAlyzer

Ook voor Facebook bestaan er tools om bij te houden hoe de content scoort. LikeAlyzer bijvoorbeeld. Dit programma helpt met het meten en analyseren van je bedrijfscontent op Facebook. Het geeft je inzicht in je pagina en het biedt opties om de doeltreffendheid van je content te verbeteren. Heb je dus het idee dat je pagina nog niet goed genoeg doet? Kopieer de link van je bedrijfspagina in die van LikeAlyzer en ga aan de slag!

LikeAlyzer

Buzz Sumo

Wanneer je als bedrijf beter wilt scoren op relevante onderwerpen, dan ga je al snel op zoek naar actuele nieuwtjes die voor de doelgroep interessant kunnen zijn. Het zoeken naar leuke feitjes kan echter veel tijd kosten, en die tijd kan beter ingezet worden. Buzz Sumo is een tool waarmee je kan zien welke onderwerpen op welk platform gewaardeerd worden. Je voert een zoekterm in, en Buzz Sumo geeft je relevante informatie terug! Handig als je ergens bijtijds op in wil spelen.

Buzz Sumo

Inhaakkalender.nu

Een andere handige tool om inspiratie op te doen voor nieuwe, relevante content, is de inhaakkalender van Your Social. De website is op een dusdanige manier ingericht, dat je in een enkele oogopslag kan zien waar je die dag op in kan spelen. Mocht je het te druk hebben om dagelijks te kijken of je ergens op in kan spelen, er is ook een mogelijkheid waarbij je op de hoogte gehouden wordt. Simpel en effectief!

Inhaakkalender Your Social

Tot slot
Met het benoemen van deze tools heb ik er maar een aantal van de vele die er op het internet te vinden zijn benoemd. Heb je een klein budget? Sta je met je bedrijf nog in de kinderschoenen, of kan je gewoonweg niet alle tijd steken in het managen van je kanalen op social media? Dan zijn deze tools handig om je op de goede weg te helpen.

Worden naarmate van tijd de resultaten beter en weet je hierdoor je budget te vergroten, dan is er altijd nog de mogelijkheid om over te stappen naar betaalde versies, waarmee je nóg meer resultaat kunt behalen.

Wil je meer lezen over het inzetten van content? Klik dan hier

Heb je vragen of opmerkingen? Ben je het niet eens met wat ik schrijf? Reageren kan hieronder.

Oja, liken en delen mag uiteraard ook!

Benieuwd naar mijn andere artikelen? klik hier

Advertenties

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Wat een handige tool is die Inhaakkalender.nu! Die ga ik zeker eens gebruiken!

    Like

  2. doenjakroon schreef:

    Super interessant en handig!!

    Like

  3. Super interessant! Super handig!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s