Hoe gebruik je Snapchat?

Snapchat. Sinds een aantal jaar niet meer weg te denken uit onze wereld. Jongeren snappen er wat op af op dagelijkse basis. Meer hoe moet je dit gebruiken? In deze vlog vertel ik je meer.

 

Wat vind jij van Snapchat en ga je het zakelijk gebruiken? Laat het hieronder weten!

Advertenties

13 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Henry schreef:

    Hallo Marijn,

    Je weet dat je horizontaal moet filmen toch?

    Liked by 1 persoon

  2. marijnbes schreef:

    Hi Henry,

    Je hebt helemaal gelijk, dit ziet er niet heel professioneel uit. Foutje van iemand die dit nooit doet! Wat vind je van de vlog zelf?

    Like

    1. Sara schreef:

      Als reactie op jouw conversatie met Henry: Op snapchat is het toch juist niet mogelijk/wenselijk om in ‘landscape’ te filmen? In verband met filters en dergelijke? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

      Like

  3. Sanne schreef:

    Beste Marijn,

    ik ben erg benieuwd waar jij deze informatie vandaan gehaald hebt?
    Want hoe kan je precies weten hoeveel mensen Snapchat gebruiken en hoe groot het bereik van Snapchat is.

    Gr. Sanne

    Liked by 1 persoon

  4. marijnbes schreef:

    Hoi Sanne,

    De statistieken waar ik mijn informatie uit heb zijn te vinden in dit onderzoek: http://www.newcom.nl/uploads/images/Publicaties/Newcom-Nationale-Social-Media-Onderzoek-2016.pdf

    Like

  5. Kim schreef:

    Hai Marijn,

    Dank je wel voor je filmpje. Zou jij zelf via Snapchat reclame maken voor bijvoorbeeld concerten als aankondiging? Ik zit zelf met dit idee in mijn hoofd. Vaak zal dit toch als verrassing komen dat een van hun artiesten in de buurt is. Zou dit beter werken dan de gebruikelijke aankondiging op bijvoorbeeld ticketsites en facebook? Ben benieuwd hoe jij dat ziet.

    Groetjes Kim

    Liked by 1 persoon

    1. marijnbes schreef:

      Hoi Kim,

      Dank je voor je vraag. Snapchat is hier zeker een leuke tool voor, zeker omdat Snapchat heel persoonlijk is en de artiest dan bijvoorbeeld zelf de aankondiging kan doen, of mensen op de hoogte kan houden over hoeveel kaarten er bijvoorbeeld nog beschikbaar zijn.
      Ik zou dit echter wel combineren met aankondigen via Facebook of de reguliere ticketshops online. Snapchat berichten blijven in een verhaal maar 24 uur zichtbaar en via Facebook kun je meteen doorlinken naar een verkoopadres voor de kaartjes, via Snapchat niet. Het is dus een leuk middel om de aankondiging te doen vanwege de persoonlijke tint, maar ik raad wel aan meteen hierna ook het concert via Facebook aan te kondigen.

      Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

      Like

  6. Saskia schreef:

    Hey Marijn, goed filmpje! Wel nog een vraagje, hoe weet je nou of je er goed aan doet om Snapchat te gebruiken? Is er binnen Snapchat de mogelijkheid om statistieken te bekijken van hoeveel mensen naar je filmpjes kijken?

    thanks,
    Saskia

    Liked by 1 persoon

    1. marijnbes schreef:

      Hoi Paulien,

      Goede vraag. Snapchat biedt geen statistieken aan waarmee je demografische gegeven van je kijkers kan peilen. Ook kan je niet zien hoeveel mensen je volgen. Je kan wel de mensen zien die je verhaal hebben gezien en kijken of mensen je foto of video hebben geopend.
      En antwoord op de vraag of je weet of je er goed aan doet; ik denk van wel, als het je merk versterkt. Het is alleen moeilijk om KPI’s te meten. Misschien komt Snapchat later met deze functie. Tot die tijd; relevante en persoonlijke content verspreiden via Snapchat!

      Hopelijk heb je hier wat aan,
      Groeten Marijn

      Like

  7. thobrou schreef:

    Ha Marijn. Leuke video. Dat van het kopen van Geofilters wist ik nog niet. Je verteld over het nieuws van bedrijven bij ‘Discover’ in Snapchat. Zelf vind ik dit nogal oninteressant nieuws. Het is vooral Amerikaans nieuws dat totaal niet interessant is (Kardashians). En meestal is het ‘clickbait’. Hoe denk jij hierover?

    Liked by 1 persoon

    1. marijnbes schreef:

      Hai,

      Dank je wel voor het kijken!
      Ik ben het met je eens dat de meeste van de verhalen van Discover een hoog paparazzi gehalte hebben. Maar ook ‘serieuze’ bedrijven maken gebruik van deze optie; National Geographic, CNN en Mashable maken ook gebruik van deze dienst. En als Discover in Nederland geïntroduceerd wordt, is de kans groot dat het een stuk minder clickbait-achtig zal worden. Het Nederlandse nieuwslandschap is namelijk heel anders dan het Amerikaanse. Wat denk jij?

      Like

  8. Jasper schreef:

    Begin dit jaar iemand horen zeggen dat Snapchat in 2017 ten onder zal gaan, mede te wijten aan Instagram dat met haar nieuwe functies steeds meer op Snapchat gaat lijken. Hoe denk jij daarover?

    Liked by 1 persoon

    1. marijnbes schreef:

      Oneens, Snapchat is veel persoonlijker, vergelijk het met Whatsapp. Veel gebruikers maken er alleen gebruik van met vrienden en in hun directe kennissenkring. Ik denk dat Snapchat hierdoor nog lang zal leven.

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s