Milou Groenteman

Kun jij je nog een wereld zonder internet voorstellen? Ik ook niet. Als schrijfster en studente Media, Informatie en Communicatie ben ik, Milou Groenteman, verweven met het internet. Net als de meeste millennials is internet voor mij net zo belangrijk als een heerlijke avondmaaltijd. Ik krijg honger als ik een tijdje niks geconsumeerd heb.

Internet – en daarmee sociale netwerken – zijn niet alleen voor ons stervelingen een ‘noodzaak’, ook bedrijven kunnen allang niet meer zonder. Ben je onvindbaar, dan tel je eigenlijk al niet mee. Maar het gaat een stuk verder dan dat. Consumenten bind je niet meer aan je merk door ‘ouderwetse’ massareclame-uitingen. Je moet ze betrekken, engagen en hun klachten serieus nemen. Zeker wanneer die klachten wereldwijd worden gedeeld via sociale media. De slimmeriken nemen hun consumenten serieus. De koningen bevinden zich waar de consument zich bevindt: op sociale media.

Als (ex-)klantenservicemedewerkster, oud-redacteur, schrijfster en tijdens de specialisatie Digitale Mediastrategieën heb ik veel kennis opgedaan over internet, sociale media en de nieuwe vorm van klantmanagement. Ik ben het web opgedoken, heb met specialisten gespard en heb zodoende een aantal zeer interessante ontwikkelingen opgespoord binnen webcare.

Kan je niet wachten met lezen? Klik dan vooral HIER, om te lezen hoe je succesvol webcare inzet op sociale media. Of bekijk deze VIDEO, waarin ik een aantal tips geef om tot de beste reactie te komen op een klacht. En vergeet DEZE niet, waarin je kan lezen dat je sociale media strategie per sociaal netwerk verschilt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s