Thomas van Duijn

Mijn naam is Thomas van Duijn. Ik zit in mijn 3e jaar van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Hierin heb ik de specialisatie Digitale Mediastrategieën gevolgd. Naast het maken van video- en fotoreportages ben ik erg geïnteresseerd in Big Data.

De hooflettergevoelige woorden Big Data zijn zo ‘nieuw’ dat er nog geen consensus is over waar het nou eigenlijk voor staat. Big Data gaat in ieder geval om enorme hoeveelheden informatie sorteren en analyseren om zo, als het ware, de toekomst te voorspellen: een zogenoemde ‘predictive analysis’.

Ik werd doormiddel van een Ted Talk  – dat ik sporadisch kijk –  geïnformeerd over het fenomeen ‘filter bubble’. In dit digitale tijdperk spenderen wij veel tijd op het web. En in dit web hebben wij allemaal ons eigen bubbel: het web is op maat gemaakt voor iedereen. Dat klinkt natuurlijk niet verkeerd, je krijgt immers sneller te zien wat je zien wilt, maar is dat altijd positief?

Op MICwatching.nl ga ik het over de filter bubble hebben. Ook geef ik mijn mening over de filter bubble en hoe je deze kan doorprikken of juist kan gebruiken om in de bubbel van je doelgroep terecht te komen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s