Het succes van een goede Facebook-advertentie

Tegenwoordig is social media een belangrijk aspect binnen de marketing. Er is een grote groep mee te bereiken, en voornamelijk de jonge doelgroep is zeer actief op verschillende social media. Ik heb een half jaar lang stage gelopen bij Sanoma, hier heb ik verschillende Facebook-advertenties moeten opzetten voor onder anderen Fashionchick.nl en Fashionchick.be. Ik kreeg genoeg tijd en ruimte om te ontdekken wat voor onze doelgroep goed werkt. Ik deel graag mijn bevindingen met jullie. 

Schets een droombeeld

Het eerste wat aan jouw Facebook-advertentie zal opvallen is het beeld wat je gebruikt. Het moet gelijk in het oog springen en de kijker nieuwsgierig laten worden. Het gebruik van sfeerbeeld is belangrijk, dit schetst gelijk veel inspiratie en zet de toon voor de huisstijl van jouw merk. Als je een advertentie maakt voor bijvoorbeeld schoenen is het belangrijk dat er dus minstens een afbeelding gegeven wordt waar een sfeer gecreëerd wordt, zoals onderstaande afbeelding.

large

Deze afbeelding trekt gelijk de aandacht. Er wordt mooi gebruik gemaakt van kleur en is een duidelijk contrast in de afbeelding. Vaak als er gebruik gemaakt wordt van een afbeelding met een persoon is het mooi als de persoon een iets gebruinde huid heeft waardoor het contrast nog iets duidelijker wordt.

Zorg ervoor dat de persoon die het ziet doet verlangen om ook zo te worden. Dit trekt ze juist aan om door te klikken naar jou pagina, maak jij schetst de verwachting dat ze ook zo kunnen worden met de producten die jij aanbiedt.

Een knallende tekst

Na het zien van de afbeelding volgt het bekijken van de tekst, zowel boven als onder de afbeelding kan een tekst geplaatst worden.

schermafbeelding-2016-11-05-om-18-10-12

Met de bovenste tekst bouw je een kleine klant-contact op. Je laat ze iets herkennen, ergens om lachen of inspireren. Hiermee verkrijg je al een klein beetje vertrouwen van de klant. In deze tekst kan ook gebruik gemaakt worden van emoticons, leuke engelse quotes doen het in dit gedeelte van de tekst ook altijd goed zoals in bovenstaand voorbeeld.

De tekst onder de afbeelding is de tekst waar je wat meer tot zaken komt. Wat bied je aan met de advertentie? Houd de koptekst kort en zorg dat die niet langer is dan een regel. Daaronder komt nog een stukje tekst waar je iets dieper op de advertentie ingaat, maar houd deze ook zo kort mogelijk van bij de Facebook-app voor op mobiel wordt deze tekst al afgekapt. Zorg dat het belangrijkste zo dicht mogelijk in het begin staat.

De landingspagina

Yes!! Het is zo ver, iemand heeft op de advertentie door-geklikt. Zorg dat de landingspagina zo goed mogelijk geoptimaliseerd is. Het is belangrijk dat de sneakers die in de advertentie staan op de landingspagina staan, zo voorkom je dat het bouncepercentage te hoog wordt. De sfeer die in de afbeelding gevormd is moet ook doorstromen op de landingspagina.

En wat nog meer?

Je kant een pracht van een Facebook-advertentie opzetten, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat de advertentie op social media geplaatst wordt. Er kan dus door iedereen gereageerd worden, en dat is vaak wat bezoekers lezen voordat ze daadwerkelijk op de advertentie klikken. Zorg dat de customerservice op de Facebook-advertenties ook soepel verloopt. Beantwoord vragen, wees vriendelijk en hulpvaardig, zo bouw je immers de beste klantencontacten op.

Succes met jouw Facebook-advertentie! 

 

 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s