Hoe ziet een effectieve conversieknop er uit?

Veel websites willen graag dat de bezoeker actie onderneemt als zij de site bezoeken. Denk hierbij aan webshops die jou een product willen verkopen, goede doelen die graag willen dat jij een geldbedrag doneert of sportscholen die graag zien dat jij een abonnement bij hen afsluit. Een goede conversieknop is daarbij een pré.

In deze video leg ik het één en ander uit over conversieknoppen. Wat is een conversieknop precies? Wat zou een goede conversieknop zijn voor mijn website? En welke kleur?

Ik heb een onderzoek gedaan naar 100 verschillende conversieknoppen op Nederlandse websites. De websites hebben allemaal hetzelfde doel: de klant moet actie ondernemen. Of dat nu gaat om het boeken van een vakantie, een ticket kopen voor een pretpark of een abonnement nemen op de krant.

Een overzicht van de 100 conversieknoppen die ik heb bestudeerd staan hieronder weergegeven.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn video vinden. Laat het me weten in een reactie onder dit artikel!

Ken jij nog een leuk onderwerp over online kleurgebruik waar je graag meer over wilt weten?, of heb je een vraag over een bepaald onderwerp? Laat het mij dan weten in de reacties hieronder en wie weet schrijf ik mijn volgende artikel over jouw onderwerp!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Advertenties

4 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Raymond schreef:

    Een leuk en leerzaam filmpje. Ik ben het er deels mee eens dat een conversieknop een contrasterende kleur moet zijn met de website. Ik denk namelijk dat een conversieknop in de stijl van de huisstijl herkenbaar is voor klanten.

    Liked by 1 persoon

  2. Bert schreef:

    Leuke video om te bekijken. Zelf had ik verwacht dat rood de meest gebruikt kleur zou zijn voor een conversieknop omdat rood staat voor actie en snelheid en daarbij een opvallende kleur is. Persoonlijk vind ik oranje een mooiere kleur dan rood omdat het vriendelijker oogt en niet zo schreeuwerig is. En oranje is en blijft een opvallende kleur, net als rood.

    Liked by 1 persoon

  3. nesrinechaara schreef:

    Kim wat een interessant filmpje. Ik heb in vier minuten tijd veel geleerd over conversieknoppen. Ik deel jouw mening dat een conversieknop in een andere kleur opvallender is en ik denk dat hierdoor in één opslag duidelijk is wat het doel van de website is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s