Nesrine Chaara

Nesrine Chaara (19) is een young mediaprofessional en studeert Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Momenteel zit zij in haar derde jaar en volgt zij de specialisatie Digitale Mediastrategieën, in haar tweede jaar volgde zij de specialisatie Media Marketing en liep zij een productiestage bij Vorst Media.

Nesrine houdt van jongs af aan van schrijven en zij wil deze vaardigheid ontwikkelen door onder andere op MICwatching.nl artikelen te plaatsen over het onderwerp social media marketing. Haar interesse voor social media marketing is opgewekt tijdens haar specialisaties en door haar eigen gebruik van social media. Daardoor werd zij geïnteresseerd in ondernemers die door gebruik van social media marketing bekende publieke figuren zijn geworden.

In de artikelen die Nesrine zal plaatsen op MICwatching.nl behandelt zij onder andere do’s en don’ts en hoe bedrijven en bekende ondernemers zich onderscheiden door het gebruik van social media. Daarnaast deelt zij kennis, tips, tricks en ervaringen van deskundigen op het gebied van social media marketing.

Wil je op de hoogte blijven over social media marketing? Zorg er voor dat je haar pagina in de gaten houdt. Wil je meer te weten komen over Nesrine? Bekijk dan haar LinkedIn.

Bekijk Nesrine’s contentproducties:
Hoe succesvol social media in te zetten à la Negin Mirsalehi
Een kijkje in de Albert Heijn van Tessa
Video: social media marketing do’s & don’ts

Advertenties

4 Comments Voeg uw reactie toe

  1. rosemariehofsteenge schreef:

    He Nesrine,

    Super interessant, social media marketing. Als ik mijn eigen bedrijf wil beginnen, wat is dan jouw houden tip om zo snel mogelijk veel bezoekers te krijgen?

    Liked by 1 persoon

    1. nesrinechaara schreef:

      Hi Rosemarie, bedankt voor je reactie. Ik denk dat het belangrijk is om te bekijken op welke platformen jouw doelgroep actief is en welke content jij wilt delen met je doelgroep, aan de hand daarvan kies je een social mediaplatform. Op dat platform is het belangrijk dat je interactie hebt met de mensen die jij wilt bereiken, zo kan je jouw bedrijf onder de aandacht krijgen van je doelgroep. Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben!

      Like

      1. rosemariehofsteenge schreef:

        Oke, en hoe kan ik dat het beste onderzoeken? Fijn dat je hier zoveel vanaf weet zeg!

        Liked by 1 persoon

      2. nesrinechaara schreef:

        Het is belangrijk om eerst te bedenken voor wie jij content wil produceren. Hier een aantal voorbeelden: wil jij je meer richten op de wat jongeren, dan kies je voor snapchat en pas je jouw content hierop aan. Snapchat heeft een tijdelijk karakter dus dan moet je denken aan filmpjes en foto’s die 10 seconden zichtbaar zijn en na 24 uur verdwijnen. Beeld is op dit platform erg belangrijk, maar het is ook een luchtig platform waarvan wordt verwacht dat je persoonlijk bent. Wil jij je op een iets oudere doelgroep richten dan kies je voor het platform Instagram, Youtube of Twitter. Bij Instagram draait het allemaal om beeld, op Youtube om video en op Twitter draait het om tekst (je kan maar 140 tekens per bericht plaatsen). Op alle drie de platformen kun je gemakkelijk op je doelgroep reageren en zo interacteren. Op Instagram en Youtube kun je reageren in comment sectie en op Twitter druk je op beantwoorden of retweeten. Wil jij je toch meer richten op een wat oudere doelgroep dan zou ik adviseren om gebruik te maken van Facebook. Facebook staat, van de platformen die ik hier boven benoemde, het minst bekend om snelheid. Daar bedoel ik mee te zeggen dat het een platform is waarbij het niet per se draait om snelheid en hierop kun je dus ook wat langere teksten met je doelgroep delen.

        Als jij je bijvoorbeeld graag wilt focussen op beeld en tekst en een doelgroep wilt aanspreken tussen de ongeveer 20 en 30 jaar, dan kan je zowel gebruik maken van Instagram als van Facebook.

        Ik hoop je zo wat meer inzicht te hebben gegeven. Om erachter te komen waar elk platform voor staat, raad ik je aan om artikelen op te zoeken die hier dieper op in gaan.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s