Succesvol adverteren op Instagram, hoe doe je dat?

Instagram is booming. Dus adverteren op Instagram ook. Sinds september 2015 zien we meer en meer bedrijven voorbij komen die de aandacht proberen te trekken van de instagramgebruiker. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw advertentie succesvol is? In dit artikel 4 tips voor het optimaliseren van jou Instagram advertentie strategie.

Beeld

Val op! Spreek aan! Wees creatief! Zorg ervoor dat je advertentie Instagram waardig is. Het platform is volledig ingesteld op beeld, dus als adverteerder is het van groot belang dat je advertentie opvalt tussen alle andere foto’s. Instagram gebruikers scrollen je namelijk zo voorbij. De carrousel-advertentie is een perfecte tool om op te vallen. Maak er een leuk verhaal van, een experience. Je advertentie wordt op deze manier als inspiratie ervaren en niet als irritant.

Tone of voice

De gemiddelde Instagram gebruiker is kritisch en heeft snel ergens een mening over. Ook zijn zij vaak niet bang om deze te delen. Negatieve reacties over je instagram-advertentie wil je natuurlijk ontwijken. Om een positieve vibe te creëren rondom je advertentie is het belangrijk om de juiste tone of voice te gebruiken. Je advertentie dient volledig gericht te zijn op je doelgroep.

Targeting

Een Instagram advertentie plaats je via Facebook. Hierdoor is het heel goed mogelijk om te segmenteren. Het is belangrijk dat je je advertentie richt op de juiste doelgroepen. Als je bijvoorbeeld een advertentie voor een vacature wilt plaatsen, bereik je veel meer mensen indien de juiste doelgroep de advertentie te zien krijgt. Bovendien wordt een advertentie voor de mensen die buiten de doelgroep vallen als irritant ervaren. Als gebruikers een advertentie te zien krijgen wat totaal buiten hun interesses ligt, ben je onnodig aan het adverteren. Het kost misschien wat moeite om de juiste targeting in te zetten. Maar uiteindelijk ben je op deze manier het meest effectief.

Call-to-action

De ingrediënten voor een succesvolle instagram advertentie: goed beeld, juiste tone of voice, gerichte targeting en een call-to-action. Het is mogelijk om een call-to-action toe te voegen aan je advertentie, maak daar goed gebruik van! Wat wil je eigenlijk met je advertentie bereiken? Denk eerst goed na over een strategie en formuleer vanuit deze strategie de juiste doelen.

Hoe bevalt jou het adverteren op Instagram?

Advertenties

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s