Hoe veel views te generen op YouTube

Online video is, zoals iedereen wel inmiddels doorheeft sterk in opkomst. Veel YouTubers, ook wel content creators genoemd, begonnen met video’s maken als hobby maar blijken later goud in handen te hebben. Dit maakt het erg verleidelijk om zelf ook een kanaal te starten, waar vele de mist in gaan en al snel stoppen. Dit door de moordende concurrentie en de views al snel tegen gaan vallen. Hoe zorg je er dan ook voor dat je alsnog zo succesvol wordt en beetje bij beetje bij die vele views zal terechtkomen?

Veel views zijn om meerdere redenen belangrijk. Ten eerste zal het betekenen dat je goed aan het opvallen bent en mensen het leuk vinden om naar de video’s te kijken. Dit zal indirect inhouden dat mensen de video zullen gaan delen en met andere zal over gaan spreken. Als gevolg hiervan zal je alsmaar meer views te pakken krijgen en dat is uiteindelijk waarvoor we het doen. Want het zal uiteraard erg leuk zijn er iets leuks mee te verdienen en dit is zeker mogelijk als je veel views weet te genereren. Hoe meer mensen de video kijken, des te meer advertentie-inkomsten je zal ontvangen.

Door gebruik te maken van onderstaande tips zal je op een langere termijn veel views kunnen gaan generen:

  1. Doe wat je leuk vindt

Als je niet doet wat je leuk vindt dan zal dat snel te merken zijn. Hierdoor wordt je automatisch niet meer interessant gevonden. In het begin lukt het misschien om net alsof te doen, maar het zal steeds lastiger zijn om weer een video te maken. Wanneer je wel doet wat je leuk vindt zal het de kwaliteit alleen maar bevorderen van de video’s.

  1. Wees authentiek

Ga niet precies hetzelfde doen wat andere content creators al doen die ergens veel succes mee hebben. Het betekent natuurlijk niet gelijk dat jij er dan net zoveel succes mee zal hebben dan hun. Je kunt gerust net als Enzo Knol je dagelijks leven gaan vloggen, iets waar hij sowieso niet de enige in is. Maar ga hem niet imiteren, blijf jezelf en geef er een persoonlijke twist aan. Wees anders en spreek de doelgroep die je wil bereiken goed aan.

  1. Ga de samenwerking aan

Wanneer je de samenwerking met andere content creators aangaat die ongeveer dezelfde doelgroep aanspreken zal het ervoor zorgen dat je elkaar helpt om uiteindelijk meer publiek te krijgen. Meer publiek = meer views. Daarnaast ben je misschien wel de ideale persoon die bedrijven kunnen inzetten om publiciteit te krijgen. Bijvoorbeeld wat de makers dachten van de film Dumb and Dumber to, die Milan Knol inschakelde voor een toffe campagne.

  1. Aansprekende thumbnail en titel

Voordat een kijker de video zal aanklikken zal die een thumbnail (afbeelding) en een titel zien staan. Deze twee moeten erg aansprekend zijn om iemand te overtuigen de video te kijken. Let wel op dat je de kijkers niet voor de gek houdt! Dit is tegen de regels van YouTube en zal ook tevens niet door de kijkers geapprecieerd worden. Een thumbnail die zelf professioneel gemaakt is en een titel die de kijker uitnodigt om de video te kijken zullen van doorslag zijn of een kijker de video zal aanklikken of niet.

  1. De nazorg en SEO

Tot slot zal je na de video gemaakt te hebben nog wel wat acties moeten ondernemen. De video is het makkelijkste deel en nu is het zaak om mensen te activeren om jouw video te gaan bekijken. Dit kan door bijvoorbeeld op social media de interactie aan te gaan en de reacties te beantwoorden onder de video. Tevens kan je mensen vragen om de video te gaan delen. Daarnaast moet je er goed over nadenken welke tags je je video wilt geven, oftewel wat mensen moeten intypen om de video te kunnen vinden. Uiteindelijk moeten mensen je natuurlijk wel vinden en daar speelt SEO ook een grote rol in.

Deze tips zullen bijdragen om meer views per video te zullen gaan generen. Maar door alleen deze tips te volgen kom je er niet. Wat ik vooral nog wil meegeven is om te kijken naar andere succesvolle YouTubers. Gebruik hun als inspiratiebron en laat je kop niet hangen als het even niet meezit met de views op een video. Met doorzettingsvermogen is uiteindelijk alles mogelijk!

Heb je nog vragen m.b.t. dit onderwerp of heb jij nog tips om ervoor te zorgen dat er nog meer uit online video’s te halen is? Laat het achter in de reacties!

Bronnen:
Eugine Hendrikx (Divimove) @ Cross Media Café: ‘Online video’ & Zzpservicedesk


Co-Creatie

De Auteur: Martijn Rijnbeek is derdejaars student aan de opleiding Media, Informatie & Communicatie, waar die momenteel de specialisatie Digitale Mediastrategieën volgt. Hij werkt bij een klein online marketingbureau waar die content produceert om bedrijven hoger in de zoekresultaten te krijgen. Heeft een brede interesse in online marketing, en social influencers, waar hij je veel kan vertellen over het steeds populair wordende YouTube. Meer weten? Klik dan hier

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s