Julia van der Lingen

Hoi allemaal! In dit eerste artikel stel ik mij even voor aan jullie als nieuwe auteur van MICwatching. Mijn naam is Julia van der Lingen, ik ben 20 jaar oud en zit in mijn derde jaar van de opleiding Media, Informatie en Communicatie, net zoals al mijn mede-auteurs! Ik heb interesse in digitale media omdat het een ontzettend snelgroeiend ‘iets’ is, tegenwoordig heeft elk bedrijf een website en is elk evenement op Facebook te vinden. Daarnaast vind ik het leuk om er mee te werken omdat ik ben opgegroeid met het internet, veel gebruik maak van social media en veel tijd doorbreng op mijn smartphone.

FullSizeRenderSpecialisaties
Vorig jaar heb ik de specialisatie Digitale Media gedaan. De specialisatie was heel interessant, omdat we een app gingen ontwikkelen voor Amsterdam Marketing. Denk hierbij aan het proces voorafgaand van het kiezen van een onderwerp; onderzoek doen, mogelijkheden uitpluizen, de markt onderzoeken, en het proces na het kiezen van een onderwerp; hoe gaat de app heten, hoe gaan we het zo goed en sterk mogelijk laten werken; hoe gaat de app eruit zien? Ik heb veel geleerd vorig jaar. Dit jaar doe ik de specialisatie Digitale Media Strategieën, omdat het natuurlijk goed aansluit bij mijn vorige specialisatie en omdat ik opzoek ben naar meer diepgang rondom digitale media. Ik wil ook meer opdrachten doen die ermee te maken hebben zodat ik meer ervaring krijg met het bewerken en creëren van digitale media.

Stage
In mijn tweede jaar heb ik ook drie maanden stage gelopen bij een uitgeverij, genaamd Scala. Deze uitgeverij geeft hobbytijdschriften uit; van tijdschriften over knutselen, poppenhuizen bouwen en haken tot tijdschriften over auto’s, treinen en digitale elektronica. Scala is op dat gebied de koploper en het was leuk om daar eens een kijkje in te nemen. Ik was verantwoordelijk voor veel verschillende online dingen; het bewerken van bestaande websites, artikelen schrijven over nieuwe uitgaves of leuke acties, social media advertenties maken en bijhouden, contact met klanten regelen, nieuwe acties bedenken en opzetten, het updaten en bewerken van de goedlopende Facebookpagina’s en het creëren van een online uitgave van de printversie van de tijdschriften. Ik heb veel geleerd en ben er vooral achter gekomen wat ik wel of juist niet leuk vind om te doen, zoals social media. Daarnaast heb ik tijdens mijn stage veel geleerd over het marketingtechnisch inzetten van bijvoorbeeld Facebook, waardoor ik het nog interessanter ben gaan vinden. Er is later in ieder geval genoeg werk in te vinden, maar of ik er voor altijd mee bezig kan zijn, weet ik nog niet. Voor nu is het vooral lekker verder leren en ontdekken en kijken wat ik er mee kan en wil gaan doen!

Toekomstplannen
Als mijn huidige specialisatie erop zit, wordt het tijd voor de lange stage. Deze duurt vijf maanden en ik ga deze in Canada doen! Ik ben druk bezig met alles voorbereiden en regelen en er zijn ontzettend veel ontwikkelingen gaande, ik kan niet wachten om er te zijn. Doodeng, maar ook zo bijzonder en spannend! Eerst maar eens 2015 afronden, dan is het tijd voor Canada. Nieuwsgierig geworden en op de hoogte blijven? Check me op social media.

Liefs! Julia

Twitter – LinkedIn – Instagram

Advertenties

3 Comments Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s