Schrijf een krachtige nieuwsbrief in een notendop

In het digitale tijdperk is een nieuwsbrief absoluut niet weg te denken. Zeer veel bedrijven versturen dus ook regelmatig een nieuwsbrief, maar hoe kun je zo een nieuwsbrief nou het beste schrijven? Met deze korte maar krachtige tips ben jij in no time in staat om een krachtige online nieuwsbrief de deur uit te sturen! Lees dus snel verder.. 

Een krachtige nieuwsbrief in een notendop

Bron beeld: AssessmentTrainer.nl

Responsive zijn is een must
Tegenwoordig bekijken veel mensen hun nieuwsbrief op mobiele apparaten, dat betekent dat jouw nieuwsbrief responsive oftewel mobielvriendelijk moet zijn. Mensen moeten op al hun apparaten jouw nieuwsbrief kunnen lezen.

Plaats geen te grote afbeelding in de intro
Vaak beginnen bedrijven hun nieuwsbrief met een afbeelding. Dat kan zeer goed werken, maar let op! Zorg ervoor dat je afbeelding niet te lang is. Een te lange afbeelding kan ervoor zorgen dat mensen op mobiele apparaten moeten scrollen om bij de tekst te komen. Dat is natuurlijk niet bepaald gebruiksvriendelijk en het ontneemt totaal de kracht van je nieuwsbrief. Houd aan dat je uiterlijk na 400 pixels moet beginnen met de tekst.

Maak gebruik van buttons
Zorg voor buttons in de nieuwsbrief. Uiteindelijk is je doel natuurlijk dat mensen jouw website gaan bezoeken. Maak het de mensen gemakkelijk! Door buttons te plaatsen in jouw nieuwsbrief verlaag je de drempel voor mensen om naar je website te gaan.

Verschaf waardevolle informatie
Zorg ervoor dat je interessante informatie verschaft in de nieuwsbrief, probeer je hierbij zoveel mogelijk op de lezer te focussen. Wat voor producten of artikelen bekijkt de lezer? Waar liggen zijn of haar interesses? Als je de lezer lastig valt met een hoop oninteressante informatie, dan word je als irritant gezien. Probeer je lezer waardevolle informatie te verschaffen.

Straal het imago uit van je bedrijf
Zorg ervoor dat de nieuwsbrief het imago uitdraagt van je bedrijf. Niet alleen de vormgeving, maar ook de manier van schrijven moet in een gelijke lijn zijn met jouw bedrijf. Mensen moeten direct herkennen dat het om jouw nieuwsbrief gaat!

Laat belangrijke tekst opvallen
De content moet prikkelend zijn en aanzetten tot actie. Zet in je nieuwsbrief (grotendeels) dingen die je lezers nog niet wisten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan nieuwe producten, artikelen, trends en acties. Het komt ook vaak voor dat lezers een nieuwsbrief niet helemaal lezen, maar snel scannen waar het over gaat. Zorg daarom voor verschil in tekstgrootte en vormgeving. Laat de dingen die jij belangrijk vindt opvallen!

Bied de mogelijkheid aan tot uitschrijven
Het wordt zeer gewaardeerd als mensen zien dat er ook een mogelijkheid is om zich uit te schrijven. Je scoort punten bij jouw lezers als zij zien dat je deze mogelijkheid in je nieuwsbrief aanbiedt.

Heb jij zelf nog tips voor het schrijven van een nieuwsbrief? Of heb je misschien nog vragen? Laat het mij weten in de reacties


 

12524184_683971995039558_3700932217799695633_nOver de auteur
Nena Speets volgt de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Met haar specialisatie Digitale Mediastrategieën en haar werk bij een webshopplatform, is zij helemaal op de hoogte van de digitale ontwikkelingen. 

Lees meer van deze auteur
Het geheim achter een succesvolle webshop. Lees meer…
Boost jouw online sales. Lees meer…

 

Advertenties

3 reacties Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s