Online marketeer over het succes van een eigen online marketingbureau

Sander Boers (24) is online marketeer in hart en nieren en het was tevens een droom om voor zichzelf te werken. Van kleins af aan was hij hier dan ook al mee bezig door o.a. flippo’s te verkopen om geld te gaan sparen. Momenteel heeft hij al een aantal jaar een eigen online marketingbureau genaamd WebniQ. Ik sprak met hem over wat hij tot nu heeft bereikt op een nog jonge leeftijd.kantoor

Waarom heb je ervoor gekozen om een eigen bedrijf te starten?
“Ik kon vroeger al nooit  stilzitten en hield graag van aanpakken, wou graag geld verdienen. Toen ik 14 jaar was begon ik dan ook al echt met o.a. PC’s en beeldschermen te kopen en deze weer te verkopen voor meer. Langzamerhand kwam ik terecht in het online ondernemen op mijn 16de. Begon met het maken van eigen websites en kreeg zo steeds meer te weten over de wereld van online marketing. Ik ontwikkelde succesvolle concepten wat leidde tot dat ik een grote website verkocht aan Wehkamp. Daarnaast heb ik veel kennis kunnen opdoen bij grote bedrijven als Zalando en Hema. Hierdoor ontstond WebniQ en kreeg ik op mijn 18de mijn kvk nummer. Momenteel bestaan we alweer 6 jaar en blijven we ook groeien. De eerste klanten kwamen binnen vanuit Zalando en het netwerk van mijn vader. Dit alles is bereikt door veel passie, het unieke en ik het heerlijk vind om eigen baas te zijn.”

In wat binnen online marketing is WebniQ in gespecialiseerd?
“Zoals je weet is online marketing een breed vakgebied. Dit biedt voor een online marketeer veel mogelijkheden en is dan ook een beroep waar veel diversiteit in zit. Waar wij bij WebniQ voornamelijk bezig zijn is met SEO diensten met als doel meer bezoekers en conversie te creëren. Hier vallen o.a. (handmatige) linkbuilding, zoekmachine optimalisatie, Google Adwords onder. Veel bedrijven hebben namelijk of de expertise niet in huis om beter gevonden te worden online ofwel willen zij dit liever uitbesteden aan een partij die er veel meer verstand van heeft en er verder niet heel veel mee bezig willen zijn. Daarnaast kunnen bedrijven bij ons terecht voor conversie optimalisatie, WordPress diensten, webdesign en webshop op maat, website onderhoud en online reputatiemanagement.”

Hoe onderscheid WebniQ zich van concurrenten?
“Bij WebniQ maken we met de klant een plan van aanpak op maat, aangezien elke klant anders is dus ook anders zal aangepakt moeten worden. Er wordt gewerkt volgens de richtlijnen van Googleen hierdoor zullen er hogere resultaten behaald kunnen worden. Door deze unieke aanpak door tevens continu in contact te blijven met de klant kunnen wij altijd kwaliteit leveren en 99% van de doelstellingen voor de klant halen. De markt verandert elke dag en je moet ervoor zorgen dat je op de hoogte blijft van wat er speelt. We zijn momenteel dan ook erg druk en hebben daarnaast ook nog eigen webshops die onder eigen beheer zijn (Voorbeeld).”

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen? En heb je zelf nog een advies aan mensen die iets in de online marketing branche / een eigen onderneming willen opzetten?
“Altijd anders zijn en iets extra’s bieden die de concurrenten niet leveren. Dat klinkt logisch, maar er zijn zoals je zelf eerder aangaf genoeg andere online marketingbureaus waar klanten langs kunnen gaan. Het is niet makkelijk om je dan nog eens te onderscheiden. Het advies dat ik andere wil meegeven is doe waar je gelukkig van wordt. Wil je zelf een eigen bedrijf opstarten? Tof! Maar onderneem alleen echt als je het zelf wilt. Voor een baan is veel vrijheid belangrijk en is het niet fijn om beperkt te worden in de werkzaamheden.”

Ambieer jij na dit artikel gelezen te hebben een baan als ondernemer of online marketeer? Laat het mij weten in de reacties!


Co-Creatie

De Auteur: Martijn Rijnbeek is derdejaars student aan de opleiding Media, Informatie & Communicatie, waar die momenteel de specialisatie Digitale Mediastrategieën volgt. Hij werkt bij een klein online marketingbureau waar die content produceert om bedrijven hoger in de zoekresultaten te krijgen. Heeft een brede interesse in online marketing, en social influencers, waar hij je veel kan vertellen over het steeds populair wordende YouTube. Meer weten? Klik dan hier

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s