How to go viral: 6 STEPPS naar virale content

Interessant artikel over virale content!

MICwatching.nl

Het fenomeen viral marketing leeft al enige tijd onder bedrijven, maar is gegroeid aan populariteit met de komst van social media. Virale content staat er om bekend dat het zich zo snel verspreid over diverse (sociale) kanalen, dat het een heel eigen leven gaat leiden. Of dit nu resulteert in positieve of negatieve reacties – virale content wordt door de hele wereld gezien en besproken. Deze gratis aandacht is natuurlijk zeer aantrekkelijk voor jou als ondernemer. De vraag is dus: hoe zorg je ervoor dat jouw content viral gaat?

STEPPS 2

Er zijn verschillende theorieën over goede content en hoe je deze op de juiste manier de wereld in moet brengen. Uiteindelijk geven deze theorieën nooit de zekerheid dat een stuk content daadwerkelijk viraal gaat, maar kunnen wel een basis vormen bij het maken ervan. Professor Jonah Berger en Katherine Milkman (2009) deden onderzoek naar virale content. Zij vormden de 6 STEPPS: een…

View original post 553 woorden meer

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s