Het behalen van targets

Suzanne Penne (25) heeft Toerisme gestudeerd en is inmiddels al twee jaar werkzaam in het vakgebied marketing. Via Lovers, het bedrijf waar zij haar afstudeerscriptie voor heeft geschreven, is zij terecht gekomen bij haar huidige werkgever Tours & Tickets. Inmiddels zit Suzanne daar helemaal op haar plek en is zij druk bezig met het behalen van de vooraf gestelde targets die zij krijgt van verschillende grote bedrijven.

‘Tours & Tickets is een bedrijf in Amsterdam dat kaartjes verkoopt voor alle attracties, excursies, musea en rondvaarten aan toeristen in Amsterdam’. Wij verkopen onder anderen tickets voor grote bedrijven als Amsterdam Dance Event, de KNVB, Heineken, Madame, IceBar en het Rijksmuseum. Als Marketeer bij Tours & Tickets ben ik mede verantwoordelijk voor alle fysieke uitingen van het bedrijf, voor zowel al het drukwerk als alle acties op de Nederlandse markt.’

‘Een target van 500 tickets’

‘Het gaat bijvoorbeeld als volgt in z’n werk; de KNVB wil dat wij tickets gaan verkopen voor een kwalificatiewedstrijd van het Nederlands elftal. De doelstelling is om zo veel mogelijk tickets te verkopen, maar zij stellen bijvoorbeeld een target aan ons van 500 tickets. Om dit target te behalen zetten wij verschillende marketingtechnieken in’.

‘Een poster is voor ons voldoende om de toerist te bereiken’

‘We ontvangen signings van de KNVB en die laat ik afdrukken in A1 formaat op forex. Ideaal aan Forex is dat als het valt het niet meteen stuk is en het heel gemakkelijk en snel te drukken is. Die hangen we op in alle grote Tours & Tickets winkels van Amsterdam. Het is erg belangrijk om de posters in één van onze winkels te hangen waar de doelgroep het meest te vinden is. De voetbalkaarten worden veruit het meest verkocht aan jongeren. Voor de tickets van de KNVB kies ik dan voor de vestigingen Muntplein en Leidseplein, dat zijn twee locaties waar veel jongeren zijn te vinden in verband met uitgaan.’

‘Belangrijk is om de verkopers te blijven triggeren’

‘Om de verkoop te bevorderen is het personeel, die als verkoper werken in de Tours & Tickets winkels, van cruciaal belang. Met een wekelijkse mailing, weekly minutes, zorgen onder anderen wij ervoor dat zij op de hoogte zijn van alle acties, instructies, targets etc. Het is van groot belang om de verkopers te blijven triggeren, zij moeten ook gemotiveerd zijn om het target te behalen. Daarom voegen wij vaak een extraatje toe door er een target op te zetten voor de verkopers. Wie de meeste tickets verkoopt, verdient bijvoorbeeld twee gratis kaartjes voor de wedstrijd.’

‘Elke negatieve klacht kan omgedraaid worden in een positieve in de toekomst’

‘Een achtergelaten reactie kan wel eens negatief zijn. Wanneer wij een negatieve recensie op bijvoorbeeld TripAdvisor of Zoover zien, spelen wij daar direct op in. Dan geven we de kans nog een keer langs te laten komen.  Het is al belangrijk dat je wat aan de klant laat horen, wanneer die niet tevreden is. Elke negatieve klacht kan omgedraaid worden in een positieve in de toekomst.’

Heb jij nog meer goede tips om een marketing target te behalen? Laat dat dan hieronder in een reactie weten!

Advertenties

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. esthermariman schreef:

    Dag Anna,

    Interessant stuk, ook leuk om te lezen dat iemand met een opleiding als Toerisme aan de marketingkant terecht is gekomen. En nog via haar eigen professionele netwerk ook (meer tips om effectief te netwerken? https://micwatching.nl/2015/10/04/netwerken-van-een-boterham-met-pindakaas-naar-een-succesvolle-carriere/?preview_id=2307)!

    Suzanne geeft aan dat ze toeristen vooral offline bereikt door aanwezig te zijn waar zij ook te vinden zijn. Dit klinkt heel logisch, maar zijn er aanvullend ook online manieren die haar bedrijf gebruikt om toeristen te bereiken?

    Met vriendelijke groet,
    Esther

    Liked by 1 persoon

    1. annmeije schreef:

      Hi Esther,

      Dank voor je reactie. Dat was mijn reactie tijdens het interview ook. Suzanne vertelde mij dat ze op haar opleiding ook veel marketing gerelateerde vakken kreeg. Tours & Tickets is ook online te vinden, en ze zijn ook in het bezit van een online-team. Dus ze zijn zeker actief online, voornamelijk om de toerist aanvullende informatie te geven over bijvoorbeeld een evenement. Maar zoals Suzanne al aangaf, een poster is echt voldoende om de toerist te bereiken.

      Groetjes Anna

      https://micwatching.nl/2015/09/21/anna-meijer/

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s