Hoe je van jouw LinkedIn-profiel een succes maakt

Een LinkedIn-pagina; we hebben er tegenwoordig allemaal wel een. Of er nou wel of niet gegevens zijn ingevuld, er hangt in ieder geval een account aan je naam. Maar hoe tover je jouw profiel nou om tot een succesvolle trekpleister voor bedrijven en connecties? Hieronder vind je 5 tips waarmee je meteen aan de slag kunt.

LinkedIn
Bron: socialr.nl

Upload een professioneel ogende profielfoto

Een gemakkelijke maar onmisbare eerste stap naar jouw succesprofiel is een representatieve foto. Je krijgt natuurlijk maar één keer de kans om een goede eerste indruk te maken. Hoe leuk de kiekjes van die gezellige avond waarop jij vrolijk met een groot glas wijn of bier in je hand stond ook kunnen zijn, ze zijn niet helemaal geschikt voor het doel van LinkedIn. Ga daarom voor een recente foto met een hoge kwaliteit, die uitstraalt hoe jij in de industrie gezien wilt worden.

Vul alle velden gedetailleerd in

Van je werkervaring, opleidingen en interesses tot aan je skills; ze dragen allemaal bij aan het creëren van een uitnodigend profiel. Ze helpen je jezelf zo goed mogelijk te presenteren en geven een volledig beeld van wat jij potentiële werkgevers te bieden hebt. Om een nog betere en persoonlijkere indruk achter te laten kun je nog een profiel headline en samenvatting toevoegen. Let hierbij ook op het gebruik van keywords. Zo zal je profiel vaker tevoorschijn komen in zoekmachines. Laat dat nou precies zijn wat we willen!

Pas je URL aan

Wanneer je een LinkedIn-profiel aanmaakt wordt er vanzelf een nietszeggende link met cijfers voor je aangemaakt. Door deze te wijzigen in je eigen naam ziet dit er niet alleen een stuk netter uit, maar neemt ook de vindbaarheid van je profiel weer toe. Heb je jouw link nog niet veranderd? Ga dan via instellingen naar ‘uw openbare profiel bewerken’ en klik vervolgens op ‘aangepaste URL aanmaken’.

Zorg voor minimaal drie aanbevelingen

Bij LinkedIn zorgt een volledig ingevuld profiel voor voorrang in de zoekopdrachten. Om die 100% te bereiken is het niet alleen nodig dat je alle velden invult, maar moet je daarnaast ook minimaal drie aanbevelingen hebben. Hoe je hieraan komt? Door gewoon binnen jouw eigen netwerk opzoek te gaan naar personen die je aan die felbegeerde laatste procenten willen helpen. Even je vrienden of oud-collega’s lief aankijken dus.

Voeg je interesses toe

Net als in je CV is er op LinkedIn een plekje om te vertellen waar je interesses precies liggen. Waar het op je CV misschien weinig toevoegt kan het je op LinkedIn juist veel goeds brengen. Door de juiste woorden te vinden die passen bij jouw expertise zorg je ervoor dat je gevonden wordt door gebruikers en bedrijven die naar de door jou genoemde interesses opzoek zijn.

Voldoet jouw profiel al aan alles wat er in de tips is genoemd, of heb je zelf nog een advies die je met anderen zou willen delen? Laat het me weten door hieronder een reactie achter te laten!

Bronnen:

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s