TED-talk: KLM, de pionier op social media

Als je aan een bedrijf denkt dat het goed doet op social media, dan is de kans groot dat je denkt aan KLM. Dit is ook niet gek. Volgens verschillende bronnen realiseert KLM 25 miljoen omzet via social media. In deze TED-talk gaat het over hoe KLM social media gebruikt.

In mijn TED-talk noem ik een aantal voorbeelden van hun social media uitingen. Hieronder vind je de links:

Welke post van KLM vind jij heel sterk? Vind jij ook dat wij als consument niet altijd de goedkoopste weg moeten kiezen?

Heb je nog vragen of wil je jouw mening geven over dit artikel? Zet hieronder een reactie!

Meer weten van deze auteur? Klik hier!

Advertenties

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Is het verstandig als KLM stopt met de social media strategie? Aangezien het niet zo goed gaat met het bedrijf en het kost wel geld!

    Liked by 1 persoon

    1. saskiariedstra schreef:

      Het is voor KLM beter om door te gaan met hun social media social media. Op dit moment realiseert KLM 25 miljoen omzet vanuit social media. Een goede inkomsten bron dus. Daarnaast is het juist nu het zo slecht gaat met KLM is het verstandig om wel door te gaan. Zo behoudt KLM het positieve imago. Als de Nederlandse pionier op social media zou stoppen, zou het ernstig afbreuk doen aan het imago. Hierdoor is het mogelijk dat het nog slechter zou gaan met KLM. Ik hoop dat ik je vraag zo voldoende heb beantwoord.

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s