Hoe adverteer je het best op Instagram?

Eindelijk is het mogelijk: sinds eind september kunnen bedrijven adverteren op Instagram. Instagram is dé populaire foto-app waar veel jongeren op actief zijn. De app heeft gemiddeld 300 miljoen actieve bezoekers per maand en heeft daarom een heel groot bereik. Maar hoe adverteer je het beste op Instagram? Dat lees je hieronder.

  1. Beeld
    Instagram bestaat alleen maar uit beeld. Je moet dus van goede markten thuis zijn om je te onderscheiden van de rest. Bezoekers komen af op het visuele aspect van Instagram, daarnaast houden jongeren van kort en bondig en vooral veel beeld. Zorg dus voor een goede kwaliteit en houdt er rekening mee dat het beeld ook op klein scherm te zien moet zijn. En een belangrijke: om je beeld mooier te maken, kun je gebruik maken van genoeg filters.

    Tip: Op Instagram kun je ook gebruik maken van de carousel ad. Zo kun je meerdere foto’s toevoegen aan een bericht. Door te swipen zie je de verschillende afbeeldingen en per afbeelding kun je dan klikken op een link. Zie hier een voorbeeld van een carousel ad.

  1. Taggen
    Net zoals bij Twitter is het mogelijk om bepaalde hashtags te gebruiken onder je foto. Als bedrijf is het leuk om één tagg te gebruiken en mensen daarover foto’s te laten plaatsen. Bijvoorbeeld: Heineken gebruikt de tagg: #loveHeineken en zet een post neer met: Wanneer is jouw ideale moment voor een lekker Heineken biertje? Plaats een foto van het moment met de hashtag #loveHeineken. Zo zorg je voor een grotere bekendheid van je merk.
  1. Instagram weet nu ook alles.
    Sinds Instagram behoort tot Facebook, heeft Instagram ook alle informatie over personen. Je kan als bedrijf dus ook gericht op een bepaalde doelgroep adverteren. Wil je alleen vrouwen bereiken? Wil je alleen 13 tot 15 jarigen bereiken? Alles kan! Zorg dan natuurlijk wel voor goed beeld wat gericht is op jouw doelgroep.
  1. Actief
    Zorg ervoor dat niet alleen je advertentie perfect is, maar ook je Instagramaccount. Bezoekers moeten beeld te zien krijgen en moeten weten waar jouw account voorstaat. Daarnaast moet je je volgers op de hoogte houden. Zorg er alleen niet voor dat je teveel beeld plaats op een dag. Eén, soms twee beelden per dag is genoeg.
  1. Call-to-action
    Op Instagram kun je ook gebruik maken van een call-to-action button. Bij een advertentie kun je kiezen tussen: Shop Now, Install Now, Sign Up, Learn More. Zo zorg je ervoor dat je doelgroep meteen actie kan ondernemen om jouw merk te ontdekken. Zorg er dus voor dat je dit toevoegt bij een advertentie.

Adverteren op Instagram is vooral geschikt voor:
– Branding
– Naamsbekendheid vergroten
– Promoten van nieuwe en bestaande producten
– Inspelen op actuele gebeurtenissen
– Loyaliteitsacties voor bestaande klanten

_________________________________________________________________________________________________

lisaWil je meer over Lisa weten? Ga dan naar haar auteurspagina.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s