How to let Google fall in love with your website

google love

Renee van Brakel

Uren tijd en bakken met geld zitten er in je website. Toch is Google niet onder de indruk en zet jouw website bij de zoekresultaten ergens onderaan pagina 18. Potentiële klanten gaan jou op deze manier natuurlijk nooit vinden. Het op de juiste manier invullen van je website is lastiger dan je denkt, maar er zijn volgens (000.nl z.d.) een paar factoren waar Google erg gevoelig voor is en die door velen over het hoofd worden gezien.

EEN DUIDELIJKE BASIS VAN DE WEBSITE
Mensen komen tijd tekort. Ze hebben dus al helemaal geen tijd voor een website die ze niet begrijpen. Als de website die zij bezoeken onduidelijk en vaag is, klikken zij gewoon door naar een andere website. Google geeft genoeg andere resultaten op hun zoekopdracht. Houd je website daarom simpel en duidelijk. Het moet helder zijn wat je precies wilt bereiken met je website zodat potentiële klanten weten dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Draai daarom niet om de feiten heen. Op de homepage moet duidelijk worden wat de klant aan jouw website heeft. Houd de lay-out van de website rustig en neutraal. Geen felle kleuren of schreeuwende teksten gebruiken. Hier jaag je de klanten juist mee weg. Een rustige lay-out, die wel onderscheidend is van andere websites, en duidelijkheid op de homepage zijn belangrijk.

ZORG VOOR DE JUISTE CONTENT
Als de basis duidelijk is, is de volgende stap het leveren van goede content. Om goed te scoren bij Google is het van belang dat je veel tekst van hoge kwaliteit plaatst op je website. Dan heb ik het natuurlijk over alle pagina’s die je website heeft. Google rangschikt de zoeklijsten op websites die veel teksten bieden en die van hoge kwaliteit zijn. Verwerk in je teksten trefwoorden waarvan je weet dat die hoog scoren op Google en waar jij op gevonden wilt worden. Deze trefwoorden kun je checken door in de zoekoptie van Google een zoekopdracht in te typen. Er verschijnt dan een lijstje met andere opties voor jouw ingetypte zoekopdracht. De woorden/zinnen die hier verschijnen, zijn trefwoorden waar vaak op gezocht wordt.

Het plaatsen van links helpt ook mee. Google neemt namelijk alle informatie die jij verzamelt op je website, mee in de zoekresultaten. Je kunt ‘verwijslinks’ plaatsen. Deze links sturen je door naar een andere website waar je meer of andere informatie leest, die aansluit bij jouw website. Je kunt bijvoorbeeld ook een ‘verwijslink’ plaatsen naar een website waar je tickets kunt bestellen. Het hangt er maar net van af wat voor soort functie je website heeft.

BLIJF ACTUEEL
Actualiteit lijkt tegenwoordig belangrijk voor alles. Wanneer je website niet actueel is, verzwakt de kwaliteit van je website. Je bezoekers haken af en je bent onvindbaar voor Google. Naast dat Google selecteert op veel teksten van hoge kwaliteit, is up-to-date content dus ook een erg belangrijke factor. Google selecteert niet alleen op de hoofdpagina. Alle pagina’s die je website te bieden heeft, moeten structureel worden bijgehouden. Bloggen lijkt hiervoor het codewoord te zijn. Door elke week te bloggen blijf je consequent nieuwe stukken plaatsten op je website. Je website heeft zo elke week iets nieuws te bieden. Bloggen is bovendien niet alleen goed om je website actueel te houden, maar het zorgt er ook voor dat er op je website steeds weer nieuwe teksten komen te staan van hoge kwaliteit.

Niet alleen je content moet actueel zijn, ook de technische kant van de website moet actueel zijn en up-to-date blijven. Wanneer je de software niet updatet, ziet Google dat je niet de nieuwste technieken beheerst en concludeert hieruit dat je website niet meer actueel is.

DUS, een duidelijke basis van je website, veel tekst van hoge kwaliteit en actueel zijn geven je een streepje voor bij Google.

Dit ben ik!

LinkedIn

Bron:

000.nl (z.d.). De beste SEO tips om hoger in Google te komen op een rijtje. Geraadpleegd op 30 september 2015, van https://000.nl/seo-tips/

Advertenties

5 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Julie schreef:

    Een helder artikel! Ga ik zeker gebruik van maken

    Liked by 1 persoon

    1. Renee schreef:

      Dank je wel Julie! Als je toch nog vragen hebt kun je mij altijd een bericht sturen.

      Like

  2. zoem92 schreef:

    Leuk en leerzaam artikel! Heel handig voor mijn persoonlijke blog 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. juliadejonge schreef:

    Goed stuk! Ik denk dat dit vooral voor beginnende ondernemingen heel belangrijk is, om niet overschaduwd te worden door de grote jongens in het vak.
    Zelf heb ik een artikel geschreven met tips voor online communicatie, ook handig voor beginnende ondernemingen: https://micwatching.nl/2015/10/05/tips-hoe-ga-je-online-om-met-een-specifieke-doelgroep/

    Like

  4. thalyssavdmolen schreef:

    Handige tips! Ik denk dat heel veel bedrijven hier nog van kunnen leren!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s