Je website staande houden in het World Wide Web

www

Renee van Brakel

Interview met webmanager Tiemen van Hest

Tiemen van Hest is 43 jaar en is expert op het gebied van web development. Hij werkt al ruim tien jaar bij Grip MultiMedia. Grip MultiMedia is een full service internetbureau voor uiteenlopende opdrachtgevers, dat zowel voor de private als publieke sector websites en internettoepassingen ontwikkelt. Grip MultiMedia is er voor web development en web design. ‘Ik zelf ben webmanager, ik help de wensen van een klant te vertalen naar oplossingen in computertaal’. Tiemen vertelt hoe ook de wereld van websites te maken heeft met de veranderende technologieën van de afgelopen jaren wanneer het aankomt op functionaliteit en vindbaarheid.

“Al die veranderende technologieën van tegenwoordig hebben een grote invloed wanneer het gaat om websites. Een website is al snel verouderd qua vorm en functionaliteit. Er worden telkens nieuwe technieken ontwikkeld. Een website van een paar jaar oud oogt al snel als een oldtimer. Het is dus van groot belang dat je je website steeds weer blijft updaten anders veroudert de website en sta je al snel onderaan de pagina bij de zoekmachines.

Het World Wide Web is van ongekende grootte. In de wereld van nu is er ongelofelijk veel concurrentie wat betreft websites. Met de steeds veranderende en vernieuwde technologieën ben je nooit verzekerd van een hoge positie in de lijst van de zoekresultaten van de zoekmachines. Het is heel belangrijk dat je je onderscheidt van andere websites. Een website moet technisch juist gebouwd zijn zodat zoekmachines alle relevante informatie op de website kunnen lezen en op waarde kunnen schatten. Een website op de juiste technische manier bouwen houdt in dat de ‘achterkant’ van de website logisch in elkaar zit. De content is ook erg belangrijk. Door de vernieuwde technieken zijn zoekmachines steeds beter in staat om content te screenen. Zorg er daarom voor dat je veel gebruikte trefwoorden verwerkt in je content. Het is namelijk de bedoeling dat mensen via hun zoekopdrachten jouw site vinden. Dit heet SEO (Search Engine Optimization). Daarnaast kan je met SEA (Search Engine Advertising) jouw website natuurlijk ook nog via allerlei banners aanprijzen.

De veranderende technieken maken het leven voor ons als websitebouwers er niet gemakkelijker op, maar ons werk blijft wel elke dag een uitdaging! Ik weet nog goed dat ik ongeveer vijf jaar geleden ongelooflijk trots was op een website die we gebouwd hadden met de állernieuwste technieken. Twee jaar lang scoorde de website uitermate hoog wat betreft functionaliteit, maar daarna takelde het snel af. Er waren vernieuwde technieken voor backhand systemen, de achterkant van een website, waarmee de snelheid en het gebruiksgemak omhoog schoten. De organisatie heeft toen niet ingegrepen om de technieken aan te passen. Binnen vier jaar was de website, die toen zo nieuw was, terug bij af. Dit geeft heel goed aan hoe belangrijk het is om de technieken op de voet te volgen en bij te houden.”

Dit ben ik!

LinkedIn

Bron: Tiemen van Hest

Advertenties

4 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Peter schreef:

    Goed en duidelijk artikel! Handige tip over de trefwoorden, iets waar ik wat mee ga doen, bedankt!

    Liked by 1 persoon

  2. zoem92 schreef:

    Zeer handig artikel! Leuk geschreven ook. En ook leuk dat je TED Talk hier een beetje op aan sluit 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Renee schreef:

      Goed om te horen ZOe, Bedankt voor je reactie:)

      Liked by 1 persoon

  3. thalyssavdmolen schreef:

    Interessant interview!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s