‘Mijn website heeft 100.000 unieke bezoekers’. – Furrow.nl

Een klant van het PR-bureau waar ik stage heb gelopen is de nummer één anti-aging blog van Nederland, namelijk Furrow.nl. Maaike Doorsteen is de founder en hoofdredacteur van deze anti-aging website en zij weet alles over bezoekers, blogposts, adverteerders en nog veel meer. Met 100.000 bezoekers per maand is zij één van de leading blogs in Nederland en vaak te zien in Koffietijd en andere lifestyle programma’s.

Je bent de hoofdredacteur en founder van Furrow.nl, kan jij mij eens wat meer vertellen over je blog? Furrow.nl is de enige anti-aging blog van Nederland. Ik noem het ook wel eens een rimpelblog en het draait eigenlijk allemaal om mooi oud worden. Met gemiddeld 80.000 tot en met 100.000 bezoekers per maand is het een informatieve blog maar toch ook met een humoristische slag. Ik zeg altijd gekscherend, als rimpels je enige zorg zijn dan heb je wel een heel erg leuk leven. Aan mijn blog werken diverse artsen, plastisch chirurgen, huidtherapeuten, dermatologen en BN’ers mee. En elke zaterdag vindt je er de populaire en vast rubriek ‘het gezicht van’.

Luister jij veel naar je bezoekers met het creëren van nieuwe content of plaats je vooral wat je zelf leuk vindt? Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik eigenlijk plaats wat ik zelf leuk vind, dit is de leidraad. Ik denk dat mijn blog populair is geworden door dat ik weet wat de mensen willen, maar soms dan krijg ik ook commentaar in de comments. Ze klagen dan bijvoorbeeld dat de crèmes die ik gebruik te duur zijn en we zouden graag wat meer budget producten zien. Op dit soort momenten luister ik hier zeker naar en probeer ik er ook echt wat mee te doen. De basis is echter wel dicht bij mezelf blijven want het is het persoonlijke kantje wat ik denk dat mijn blog zo populair en groot heeft gemaakt.

Hoe zorg je er voor dat er interactie blijft ontstaan en je maandelijks meer bezoekers genereert dan bijvoorbeeld de maand er voor? Eigenlijk zijn er standaard altijd wel twee tot drie duizend vrouwen die altijd komen, elke ochtend. Dit zorgt voor een soort vaste basis qua bezoekers. Daarnaast plaats ik altijd al mijn berichten op Facebook, dit is voor mij nog steeds het kanaal waar ik de meeste bezoeker mee genereer. Ik hoop vooral dat de bestaande bezoekers blijven terugkomen voor mijn creatieve content en dit bijvoorbeeld delen waardoor je weer nieuwe personen bereikt. Een win actie werkt ook altijd erg goed om extra traffic te genereren. Facebook en Instagram blijven voor mij wel de basis dingen, hier haal ik de meeste bezoekers en uit en zodra de volgers hier op groeien zullen je bezoekers ook mee groeien.

Hoe zorg je er voor dat je geld verdient met je website?
Door advertenties te plaatsen voor bedrijven op mijn website komt er geld binnen. Grote cosmetica bedrijven vragen mij om een advertorial te schrijven en online te plaatsen of bijvoorbeeld een video op mijn homepage. Hier betalen zij een bepaald bedrag voor en dit gebeurt wekelijks. Op deze manier komt er geld binnen en kan furrow.nl blijven bestaan. In de toekomst ben ik van plan om de website bij een bureau aan te sluiten die dit soort dingen voor mij gaat regelen.

Waar wil je naar toe met Furrow en hoe ben je dat van plan?
Ik wil uiteindelijk de aller grootse en aller beste anti-aging blog van Nederland worden en eigenlijk stiekem ook van de Benelux. Ik werk op dit moment samen met Media Mouse, dat is een bureau die voor mij de achterkant gaat verbeteren. Dus het hele CMS systeem gaat op de kop en daardoor wordt er ook weer extra aandacht besteed aan nieuwe tags en metatags. Dus juist door het investeren in mijn eigen bedrijf, want dat is het nogal een investering, hoop ik mee te groeien met deze tijd. Door dingen als techniek goed bij te houden hoop ik ook mijn vindbaarheid in Google en dergelijke goed te houden. Zo hoop ik de grootste te zijn en te blijven.

Heb je nog tips voor mensen die er aan denken een eigen website te beginnen en hoe ze dat het beste aan kunnen pakken?
Het is gewoon heel hard werken. Ik werk echt tachtig uit per week, en dat moet je echt nooit uit het oog verliezen. Als je het doet voor de gratis spulletjes, dan zou ik heel snel iets anders gaan bedenken. Tips? Focus, focus, focus en vertrouw op waar je mee bezig bent. Geniet er ook van, het is een ride die je van te voren ook niet eens kan bedenken hoe die gaat verlopen. Het is ontzettend leuk om je eigen baas te zijn en je eigen website hebben is een feestje als je ziet dat er elke dag een paar duizend mensen op je website komen. Focus en bedenk wat je wil en waar je naar toe wilt, dat is mijn gouden tip.

Wil jij nou meer weten over Furrow of heb je zelf wat rimpel vragen aan Maaike? Bezoek dan hier de website van Furrow en dan wordt jij vast ook heel mooi oud.

Schermafbeelding 2016-01-25 om 10.02.06

Bron Beeld: Furrow.nl

“Ik ben Roy Boere, 23 jaar oud en editor voor Micwatching.nl. Wil jij meer weten over mij bekijk dan hier mijn voorstel artikel, hier mijn TED Talk over hoe je geld kan verdienen met je blog of hier mijn ‘How to’ artikel over de eerste stappen op YouTube.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s