George van Oostrom: Van Social Media-stagiair naar Content Manager bij snelgroeiend bedrijf

George van Oostrom is 23 jaar en content manager bij Makers Channel, een online platform waarbij influentials hun videocontent kunnen posten. Hij is ooit begonnen als stagiair bij Makers Channel (voorheen Eu1) maar heeft er nu sinds een paar maanden een vast contract.georgie

 

Makers Channel is een klein bedrijf dat sinds april live is. Het is een snel groeiend platform. Ze hebben, omdat ze pas net zijn begonnen, zelf nog geen heel groot bereik; daarvoor zorgen de influentials. Dit zijn mensen met een al opgebouwde fanbase en dus met veel aanhang. Deze mensen maken video’s en deze komen online op Makers Channel. George begon ooit als een simpele social media stagiair, maar inmiddels is hij zelf stagebegeleider en verantwoordelijk voor heel wat meer dan alleen social media. Hij zet alle videocontent online en zorgt dat alle videomakers hun content ook op tijd aanleveren. Ook zet hij bepaalde content bij de video’s en denkt en beslist hij mee over het design van de website.

De grootste influentials bij Makers Channel op dit moment zijn Rens Kroes en Ryan Babel. Rens Kroes is een bekende foodbloger die zich richt op puur en gezond eten. Ze heeft vooral veel vrouwelijke volgers. Ryan Babel vlogt over zijn leven als voetballer. Zijn filmpjes zijn razend populair. George vertelt: “Voetballers doen natuurlijk nooit echt zoiets als vloggen. Daarnaast is Ryan Babel natuurlijk een bekende en populaire voetballer op dit moment. Hij vlogt nu onder het mom van ‘alles laten zien, van op het veld tot aan de kleedkamer’. Hij is ook een voetballer die, in tegenstelling tot andere voetballers, al meer bezig is met zijn leven na zijn voetbalcarrière. Dat vinden mensen interessant.”

Volgens George zijn zulke influentials erg belangrijk: “Je ziet gewoon dat als Ryan Babel iets tweet over een nieuwe video op Makers Channel, dat de views meteen als een razende omhoog stijgen. Bij Rens Kroes is dat vooral met Instagram, waar zij erg groot is. Je merkt daardoor dat zij echt al over een grote fanbase bezit, want haar video’s doen het ook echt beter qua views.”

George heeft ook van dichtbij meegemaakt dat een video op Makers Channel viral ging. Het filmpje was een parodie op een Calvé pindakaas reclame. Het filmpje was gemaakt met Eric Bouwman en ging om vier uur ’s middags live en ging meteen heel goed. De reden dat dit filmpje zo goed bekeken werd is volgens George doordat het werd gedeeld door de juiste personen.

 

Benieuwd geworden naar Makers Channel? Neem een kijkje op de site: www.makerschannel.com.

Meer weten over George van Oostrom? Bekijk zijn LinkedIn.

Advertenties

4 reacties Voeg uw reactie toe

  1. shileenligtelijn schreef:

    Goed artikel! Zo zie je maar hoe belangrijk content managers zijn!

    Like

    1. maartjewieling schreef:

      Inderdaad 🙂
      Dank je wel!

      Like

  2. sharonamarce schreef:

    Interessant artikel! Wist niet dat influentials zo belangrijk waren.

    Like

    1. maartjewieling schreef:

      Dank je wel!
      Ja dat zijn ze zeker!
      Influentials hebben een grote fanbase waar je goed gebruik van kunt maken als je nog maar net begonnen bent als bedrijf.
      Wil je er meer over weten? Bekijk dan mijn TED-Talk die specifiek gericht is op influential marketing.
      Link: https://micwatching.nl/2015/10/25/ted-talk-influential-marketing-online-video/

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s