Interview met online marketeer Erwin Nijenhuijs

erwin

Erwin Nijenhuijs is jong, creatief en zelfverzekerd. Hij is pas 24 lentes jong, maar zit al best lang in het vak en heeft al verschillende banen in de online media gehad. Op dit moment is hij online marketeer en houdt zich onder andere bezig met zoekoptimalisatie en online marketing.

Hoe vind je een baan als online marketeer?
Ik ben begonnen met werken als verkoper binnendienst bij een business to business bedrijf. Al gauw merkte ik dat ik hier geen voldoening uit kon halen, omdat het werk te weinig uitdaging had. Door mijn specialisatie ben ik al snel betrokken geraakt bij het marketingteam van het bedrijf destijds. In samenwerking met mij hebben ze de social media kanalen opgezet, gezorgd voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines (SEO) en hebben we gerichte advertentiecampagnes opgezet via Google (SEA). Toch was dit niet uitdagend genoeg voor mij en daarom ben ik gaan solliciteren bij verschillende media bedrijven. Nadat ik kon kiezen uit meerdere bedrijven heb ik besloten om voor Brandpepper Media te gaan werken als Accountmanager.

Zorg dat je doet wat je leuk vindt, hierdoor is elke dag een feest en een uitdaging om te gaan werken.

Wat voor een soort bedrijf is Brandpepper Media?
Brandpepper Media BV is een Full-service mediabureau. In samenwerking met 20 professionals realiseren wij websites, webshops, SEO, SEA, huisstijl en drukwerk. Als accountmanager / online marketeer ben ik verantwoordelijk voor het behouden van de warme relaties met de bestaande klanten en daarnaast het opbouwen van nieuwe relaties. Omdat we Full-service zijn, zorg ik er voor met mijn ervaring als online marketeer dat de klant een gedegen advies ontvangt over de meest gecompliceerde communicatievraagstukken.

Wat zijn de ontwikkelingen rondom online marketing?
Er zijn anno 2016 erg veel ontwikkelingen gaande rondom online marketing. Zo wordt steeds meer aandacht gevestigd op content. Denk hierbij aan bijvoorbeeld aan blogs. Zonder een goede online strategie zul je steeds verder achterop raken bij de concurrentie. Daarnaast is de mobiele ervaring van de gebruiker momenteel een “hot issue”. Steeds meer mensen bezitten een smartphone en gebruiken deze om websites, apps en andere platformen te bezoeken. Als laatste zien we een enorme groei in het online adverteren van bedrijven. Hierbij kun je denken aan Google Adwords, Facebook advertising of bijvoorbeeld retargeting.

Wat zijn de doelen van online marketing?
Het doel van online marketing is het creëren van vertrouwen bij de consument. Je online marketing uitingen zijn je digitale visitekaartje voor je bedrijf. Door in te spelen op actualiteiten, behoeftes en vragen kun je hogere betrokkenheid en loyaliteit creëren bij bestaande klanten. Ook is met de komst van online marketing een gigantisch netwerk ontstaan. Sinds reclame bestaat is, mond-tot-mond reclame het belangrijkste promotiemiddel geweest. Door middel van sociale media wordt het bereik van dit promotiemiddel nog groter. Een simpel bericht direct gelezen door honderden volgers en kan door middel van delen en liken, miljoenen mensen bereiken.

Heb je nog tips en tricks voor aanstormende mediaprofessionals?
Zorg dat je doet wat je leuk vindt, hierdoor is elke dag een feest en een uitdaging om te gaan werken. Je weet klanten beter te overtuigen op het moment dat je er zelf geïnteresseerd in bent. Daarnaast is de online branche een enorme veranderlijke branche, dus zorg ervoor dat je altijd op de hoogte blijft van de veranderingen, hierdoor  kun je nog beter inspelen op de behoeftes van de klant.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s