Laura van de Laak

Jij zit bomvol goede ideeën. Jij hebt genoeg ervaring opgedaan binnen jouw vakgebied. Jij kan met jouw concept het leven van talloze mensen makkelijker of leuker maken. En jij bent van plan om jouw ideeën om te zetten in actie. Maar hoe zorg je ervoor dat jij eruit springt tussen al die andere professionals? Het antwoord is simpel: met personal branding. Laat mij je daar verder mee helpen.

Maar wie ben ik en hoe weet ik in godsnaam waar ik het over heb? Ik ben Laura van de Laak, 22 jaar oud en ik ben een laatstejaars Media, Informatie en Communicatie studente. Ik heb mij tweemaal mogen verdiepen in digitale media. Door mijn voorliefde voor digitale media ben ik altijd online te vinden. Of ik nu Pinterest afspeur voor het juiste sfeerbeeld voor een project, of via social media mijn eigen gemaakte kiekjes deel. Of een artikel lees op VICE of deze zelf schrijf voor verschillende (stage)bedrijven. Ik ken mijn weg in de digitale wereld. 

Mijn stages als copywriter en contentmarketeer hebben bijgedragen aan deze kennis. Ik heb geleerd om vanuit de invalshoek van verschillende bedrijven passende content te maken. Dit heeft alles te maken met branding. Je merk staat of breekt er immers mee. Door deze content krijgen consumenten een indruk van het bedrijf. Door branding kan een bedrijf zich onderscheiden van de concurrentie en het verduidelijkt wat ze te bieden hebben. 

En voor je personal brand is het niet heel anders. Maar waar begin je? Wat is de toegevoegde waarde van jezelf online presenteren? En hoe zorg je ervoor dat jij onderscheidend genoeg bent, vertrouwen wint en je gevonden wordt?  Voor antwoord op deze vragen, houd mijn artikelen op micwatching goed in de gaten. Laten we samen groeien! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *