Mexx Groot

Je bent net begonnen met je eigen bedrijf en je bent nog niet bekend bij jouw doelgroep. Hoe creëer jij binnen een relatief korte periode een naamsbekendheid bij jouw doelgroep? Hoe target jij jouw doelgroep? Hoe breng jij de juiste boodschap over en bouw je het gewenste imago op? Influencer marketing zou jou hierbij een zetje in de juiste richting kunnen geven, maar jij bent eigenlijk niet zo thuis in de wereld van social media. Wat moet je doen?!

Mijn naam is Mexx Groot (22 jaar), een 4e jaar MIC studente. Sinds een paar jaar ben ik zeer geïnteresseerd in het gebied van online marketing. Deze interesse is ontstaan tijdens mijn vooropleiding (marketing en communicatie) en verder gegroeid tijdens mijn huidige studie. Ik vond het interessant hoe wij stiekem worden beïnvloed door bepaalde marketing trucjes die online worden gebruikt.

Tijdens mijn studie, maar ook ik mijn dagelijks leven, ben ik gaan realiseren dat social media niet alleen maar een leuk tijdverdrijf is, maar ook een waardevolle toevoeging is aan de marketingstrategie van bedrijven. Het is bijna onmisbaar voor sommige bedrijven. 

Tijdens mijn stages ben ik veel bezig geweest met social media. Denk hierbij aan het bedenken van een strategie, bedenken en creëren van content, dit plaatsen en analyseren. Maar ook heb ik een andere tak van social media marketing ontdekt. Namelijk influencer marketing. Hier heb ik tijdens mijn stages veel over geleerd en momenteel weet ik precies hoe het te werk gaat in dit wereldje!  

Ben jij een beginnend bedrijf die zowel naamsbekendheid als een bepaald imago wil creëren maar ben jij niet helemaal thuis in de wereld van social media en influencer marketing? Ik ga een aantal informatieve artikelen schrijven waarmee jij influencer kan inzetten als een pro! Denk aan een stappenplan en de do’s and don’ts.

Nieuwsgierig geworden? Houd dan de blog van MICwatching goed in de gaten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *