Hoe kan ik een brand versterken via Instagram en Facebook advertenties?

Hoe kan ik een brand versterken via Instagram en Facebookadvertenties?

Producten, diensten, en organisaties onderscheiden zich van elkaar met een sterke branding. Veel van deze bedrijven doen dit via advertenties op social media. Je hebt ze vast wel eens zelf tegen gekomen op je Instagram of Facebook tijdlijn. Ze komen in de vorm van gesponsorde berichten, advertenties, influencers en meer. Maar waarom doen deze bedrijven dit? En hoe kun je dit het beste aanpakken? In dit artikel vertel ik je er alles over.

Je merk moet zijn waar je doelgroep is

Je kan op heel veel manieren aan een sterke branding werken, waaronder social media. Volgens het internationale statistieken bedrijf Statista gebruiken momenteel 3.6 miljard mensen social media. Hiervan gebruiken er 2.6 miljard Facebook, en 1 miljard Instagram. De kans is dus extreem groot dat je doelgroep zich op social media bevindt. Social media is daarom de perfecte plek om jouw merkidentiteit te uiten naar doelgroep. Je kunt namelijk gemakkelijk berichten, foto’s en video’s delen met je doelgroep en volgers. Verder kan je er je doelgroep makkelijk vinden, bereiken, en beïnvloeden. Dit leggen we verder in dit artikel allemaal uit.

Vertel je verhaal via Facebook Business advertenties

Via Facebook Business manager kan je relatief gemakkelijk advertenties beheren voor al je Instagram en Facebookaccounts. Binnen de Ads Manager van Facebook kan je verschillende kanten op. Je kan namelijk campagnes opzetten met totaal verschillende doeleinden. Je kan bijvoorbeeld adverteren met Engagement, Brand Awareness, en Reach als doel. Door deze brede keuzen kan je Facebook precies vertellen wat jij wilt gaan bereiken met je advertenties.

Voor het versterken van je branden raad ik aan om te kiezen voor Brand Awareness, Engagement, of Reach als campagne doel. Met deze doelen kan je je doelgroep makkelijk bereiken. Facebook heeft namelijk een extreem slim algoritme. Als je bijvoorbeeld engagement als doel kiest, weest Facebook precies aan wie hij jouw bericht moet laten zien om meer engagement te krijgen.

Facebook heeft namelijk een extreem slim algoritme.

Via Facebook kan je je doelgroep ook makkelijk bereiken. Ik zal de basis even uitleggen. In een volgend artikel gaan we hier verder op in. In Facebook kan je zeer select een doelgroep bereiken. Je kan een doelgroep filteren op leeftijd, locatie interesses, inkomen, gedrag en nog veel meer. Op dezer manier kan je ook al je subdoelgroepen makkelijk bereiken. Heb je een sieraden merk voor vrouwelijke tieners? Dan kan je via Facebook targeting je doelgroep bereiken door te doelen op tieners, sieraden, accessoires, vrouwe etc. Door goed te targeten op Facebook hebben je berichten optimaal resultaat, en kan je je brand versterken.

Laat influencers je verhaal delen

Influencers zijn een advertentie vorm op social media. Je kan influencers betalen of een samenwerking met ze aangaan. Influencers staan bekend om hun sterke invloed en grote bereik. Veel volgers van influencers nemen graag de mening van een influencer aan. Is een influencer enthousiast over je merk of brand? Dan zullen veel van zijn of haar volgers dit ook worden. Influencer marketing is daarom een ijzersterke manier op je brand of merk te versterken.

Je wilt namelijk geen geld verspillen aan de verkeerde influencers.

Het is wel belangrijk om goede influencers te gebruiken. Kies influencers in je juiste niche. Ze moeten namelijk nadenloos aansluiten bij je eigen merk of brand. Zo vergroot je de kans dat een influencer zijn of haar volgers ook echt enthousiast kan maken over je merk of brand. Doe verder ook echt uitgebreid onderzoek naar hun engagement en bereik. Stuur ze een berichtje, en vraag wat ze voor je kunnen betekenen. Je wilt namelijk geen geld verspillen aan de verkeerde influencers. Door al deze punten mee te nemen haal je het optimale resultaat uit het gebruik van influencer marketing.

Blijf consequent, en behoud een sterke merkidentiteit

Het is belangrijk om als merk consequent te blijven. Gebruik consequent een tone of voice, vertel een consequent verhaal, en houd consequent een merkidentiteit aan. Als je consequent blijft in je uitingen en identiteit zal de doelgroep je beter herkennen in de markt. Onthoud dit dan ook bij het bedenken en creëren van al je social media-uitingen en advertenties. Op deze manier kan je een optimaal resultaat behalen uit je Instagram en Facebookadvertenties, waardoor je brand enorm versterkt. Wil je meer leren over branding en online marketing? Houd mijn toekomstige blogs en artikelen dan in de gaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *