Amber Schooneman

Als je in 1997 geboren bent groei je op zonder telefoon of met uitzondering een Nokia. Vroeger rende ik uit school om achter de computer van mijn ouders via MSN met mijn klasgenootjes te communiceren. Ik tekende hele websites uit op papier om te spelen met computers en websites. Ik wilde namelijk precies zo’n computer als dat mijn ouders hadden. Later kreeg ik mijn eigen laptop waarop ik MSN had en mocht ik ook een Hyves account aanmaken. Het aller tofste aan Hyves vond ik dat je de hele homepagina eigen kon maken. Zo kon je super gemakkelijk de achtergrond, lettertype en kleuren aanpassen naar hoe ik het graag wilde hebben. Toen haalde ik al inspiratie uit andere profielen, zoiets als best practise deed ik dus al op jonge leeftijd. Na een periode kwam er een opkomst van Blackberry. Dat was een telefoon met toetsenbord eronder, hier leerde ik blind en extreem snel typen. 

Het is interessant om te zien, hoe de designs van nu hebben afgekeken van die van vroeger. Alles lijkt op elkaar, maar omdat het in een ander (design) jasje zit lijkt het een geheel nieuw concept. Hoe gek het ook klinkt Hyves is hetzelfde idee als Facebook. Alleen is facebook gegroeid door de jaren heen en heeft het meer features gekregen. Toch is design een uitermate belangrijk gedeelte van een website. Je wilt met de juiste huisstijl het bedrijf op website laten spreken. Zodat de bezoeker ook langer blijft hangen en misschien wel precies de journey aflegt zoals gehoopt. De visuele identiteit of design is het gezicht van een bedrijf, het voegt toe aan de marketing communicatie. Het totale concept is belangrijk want met design wil je maar een stijl uitstralen. 

Ik vind het super interessant hoe designs ontwikkelen in mijn omgeving, het valt mij altijd vrij snel op als er logo’s of andere design elementen zijn veranderd bij een organisatie. De design en marketing uitingen die een bedrijf doet spreken mij altijd al aan. Doordat ik eerst een studie marketing en communicatie heb gedaan heb ik veel affiniteit met design. Ik leer al een aantal jaar wat voor toegevoegde waarde dit kan bieden aan een bedrijf en ik vind het steeds leuker worden om hierover te blijven leren.

Amber Schooneman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *