3 cruciale visual branding trends voor startups

Je hebt net een bedrijf opgestart. Al het papierwerk is geregeld en je bent klaar om aan de slag te gaan. Maar waar begin je? Hoe zorg jij ervoor dat jouw website een groot bereik krijgt? Uiteraard vergt dat tijd, want de doelgroep moet bekend worden met jouw merk. Echter kan je dit proces wel versnellen, door bepaalde trends toe te passen. Na het lezen van dit artikel weet jij welke trends je makkelijk zelf kan toepassen om snel bereik naar je website te genereren.

1. Be you, express yourself

Je wilt dat gebruikers een bepaald beeld over jouw merk vormen. Dat beeld wordt beïnvloed door hoe jij je profileert op de website. De foto’s, video’s en kleuren die je gebruikt op de website zijn van grote invloed op de beeldvorming van de gebruiker. Daarom is het belangrijk dat je eigen beeldmateriaal gebruikt, zo toon je aan dat je uniek bent en straal je authenticiteit uit. Ten opzichte van concurrenten onderscheid jij jezelf. Skip de stockfoto’s, ga zelf aan de gang met fotografie. Kijk eens naar onderstaande foto’s. Welke van de twee spreekt jou meer aan op de website van een fotograaf? Links is eigen beeldmateriaal en rechts is een stockfoto. Naar mijn mening en die van velen, is de linker foto visueel aantrekkelijker dan de rechter.

2. Groot, groter, grootst

Vandaag de dag is het belangrijk dat je in het oog springt, maar hoe pak je de aandacht van een potentiële klant? Allereerst, om de aandacht te pakken werkt beeld 60.000 keer sneller dan tekst. Verkies beeld altijd boven tekst op je homepagina. Je kunt wel gebruikmaken van tekst, maar dan op een creatieve manier. Gebruik bold fonts, met veel kleur en maak bijvoorbeeld gebruik van 3D om extra kracht aan de tekst te geven. Onderstaande foto’s zijn ter illustratie.


Dit soort teksten grijpen direct de aandacht van de lezer en maken hen nieuwsgierig naar de rest van de website. Voor de basis is dit het belangrijkste. Als je het nog een stapje hogerop wil zetten kan je gebruikmaken van animaties en korte video’s. Maar dat vereist vaak tijd en ervaring, echter kan je ook een professional hiervoor inhuren als je daarvoor het budget hebt.

3. Catch and keep the customers

Naast de aandacht trekken is het ook van belang om de aandacht te behouden. Je wilt de bezoekers omzetten in leads. Wat is daarbij ook van belang? De laadtijd van jouw website. Als het namelijk eeuwig duurt om de website te laden, dan is de vogel al gevlogen. De oplossing: minimalistische bestemmingspagina’s. Dit creëer je door in essentie alles eenvoudig te houden, get to the point. Ga geen onnodige content plaatsen op jouw pagina’s. Op deze manier leid je de klant alleen maar af. Des te minder afleiding, des te meer vallen jouw boodschap en informatie op. Kijk maar eens naar onderstaand voorbeeld.

Op deze website maken ze gebruik van een bold font, om kort en bondig hun boodschap te verkondigen. Verder maken ze gebruik van minimalistische animaties, deze zorgen ervoor dat de website er creatief en aantrekkelijk uitziet. Het allerbelangrijkste is die paarse clickbutton. Je ogen zijn direct gefixeerd op deze button, omdat eromheen geen sprake is van afleiding. En dat is precies het doel van de makers van de website, ze willen dat je op die button klikt.

Kortom, wees creatief en uniek. Maar houd het ook minimalistisch en doelgericht, vermijd afleiding. Vind een weg in wat bij jouw merk past. Hopelijk heb je wat aan deze tips!

Als je behoefte hebt aan persoonlijk advies, kan je altijd een e-mail sturen naar yara@cbwatching.com. Dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *