Esmée de Boer

Elke dag kom je zonder dat je het door hebt zo’n 2000 merken tegen. Slechts een klein deel daarvan kun je tot je nemen en opslaan in je gedachten. Als merk zijnde is het daarom extra lastig om op te vallen en in het hoofd en hart van de consument terecht te komen en te blijven. Maar hoe maak je tegenwoordig nog indruk met alle prikkels om ons heen?

Het is een enorme uitdaging, maar tegelijkertijd belangrijker dan ooit om je als merk te kunnen onderscheiden. Door de toenemende concurrenten, de technologische ontwikkelingen en de snel veranderende wensen en behoeften van de consument is dit voor bedrijven echter nog amper bij te houden. We leven in een bizar tijdperk, waarbij alles zich in sneltreinvaart uiteenzet. Ook de media zijn van grote invloed op onze samenleving en de keuzes die wij maken. Als Creative Business student is het belangrijk om hiervan bewust te zijn en ermee te leren omgaan.

Mijn naam is Esmée de Boer. Ik ben een 19-jarige student aan de Hogeschool van Amsterdam met een passie voor marketing, branding en psychologie. Vanaf het begin van de studie wist ik dat ik later iets met deze termen wil gaan doen in het werkveld. Om deze reden heb ik in jaar twee gekozen voor de specialisatie Mediamarketing en nu volg ik de specialisatie Digitale Mediastrategieën. Wat betreft mijn minor en eventuele vervolgstudie wil ik mij verder gaan verdiepen in branding en psychologie.

In mijn artikelen voor CBwatching.nl zal ik bedrijven meenemen in de wereld van de media op het gebied van marketing, branding en beïnvloedingspsychologie. Hoe kun je jouw merk onderscheiden? Hoe creëer je een eigen identiteit? Op welke kanalen is de doelgroep het meest actief? Wat bepaalt het gedrag van een individu of een massa mensen en hoe kan je dit gedrag beïnvloeden? Allemaal vraagstukken die centraal staan bij het neerzetten van een sterk merk.

Is jouw merk toe aan vernieuwing of verbetering? Volg dan mijn artikelen op dit platform en wordt gegarandeerd succesvoller.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *