Sidney Poulissen

De wereld wordt steeds socialer, althans, online. Social media neemt een groot deel van onze tijd in beslag en iedereen krijgt of heeft een platform om jouw informatie te delen of je mening te geven. Op de werkvloer is dat bij veel bedrijven nog niet het geval. Maar hoe krijg je dan de medewerkers van binnen je bedrijf “socialer” en hoe geef je hun dat podium?

Mijn naam is Sidney Poulissen, 31 jaar en kom uit Utrecht. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een organisatie deze ontwikkeling inzette. Als communicatieadviseur bij een gemeente kregen wij een nieuwe applicatie, een sociaal intranet. Aan mij de taak om ervoor te zorgen dat de organisatie hiermee ging werken.
Inmiddels werk ik nu als implementatieconsultant bij de leverancier van dit platform (Embrace) en zie veel organisaties veranderen van een statische top-downorganisatie naar meer netwerkorganisaties. Ik heb dus zowel van de klant-, als de leverancierskant gezien wat het implementeren van zo’n platform doet met een organisatie.

Maar hoe doe je dat dan? Hoe zorg je er nou voor dat een organisatie (digitaal) socialer wordt? Waar moet je aan denken als je als (interne) communicatieadviseur deze taak toegewezen krijgt? Hoe neem je de medewerkers mee in deze beweging, terwijl zij al zo gewend zijn aan de “oude” manier van werken?

Ik neem jullie in mijn artikelen mee op reis in deze verandering. Wat komt er allemaal bij kijken? Waar moet je aan denken? Wat doe je in voorbereiding naar de livegang en wat als je eenmaal live bent? Benieuwd geworden naar hoe zo’n proces in zijn werk gaat? Stap aan boord en volg mijn artikelen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *