Meer conversies voor New Wave Amsterdam

on

Tegenwoordig is online winkelen niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Steeds meer winkels openen een webshop en de winkelstraten worden alleen maar rustiger. Maar hoe kan een webshop het gedrag van bezoekers zo beïnvloeden, dat zij overgaan tot een aankoop? In deze blog bespreken we hoe de webshop New Wave Amsterdam de beïnvloedingsprincipes van Cialdini kan toepassen op haar website.

Bron: New Wave Amsterdam

Als we naar de homepage gaan valt ons gelijk al op dat deze op het eerste oog heel leeg is. Er is maar één call to action, namelijk ‘Shop Now’ en verder is het voor de gebruiker die voor de eerste keer hier terechtkomt heel onduidelijk wat het doel is en wat ze verkopen.  Hieronder bespreken we per principe wat New Wave Amsterdam kan verbeteren.

Schaarste
Wat veel webshops doen is op de homepage meteen de best verkochten producten of alle producten plaatsen die in de uitverkoop zijn. Zo lok je de bezoekers meteen naar speciale pagina’s met allerlei producten. Ook laat je meteen zien wat je in huis hebt voor bezoekers die voor het eerst op de website terechtkomen.

Sociale bewijskracht
(Potentiële) klanten vinden het tegenwoordig fijn om te zien of een product werkt en de mening van voorgaande klanten te lezen. New Wave Amsterdam kan heel makkelijk reviews toevoegen bij productpagina’s. In afbeelding 1 zie je hoe de pagina op dit moment is. Zoals je kunt zien zijn er geen reviews over het product te vinden. In afbeelding 2 is te zien hoe makkelijk de organisatie dit element kan toevoegen om toch sociale bewijskracht te laten zien aan de klanten.

Wederkerigheid
Als webshop wil je natuurlijk dat je klanten regelmatig terugkomen om een aankoop te doen. New Wave kan hier goed op inspelen door alle klanten 10% korting te geven bij een volgende aankoop. Je kunt de kortingscode weggeven nadat een bezoeker iets heeft aangeschaft, maar je kan er ook voor kiezen om code weg te geven als men zich inschrijft voor de nieuwsbrief. Alle klanten krijgen een kortingscode en jij hebt als organisatie een hoop mailadressen waar je weer een nieuwsbrief naar toe kunt sturen.

Autoriteit
Op de huidige website van New Wave Amsterdam is geen autoriteit te vinden. Mensen vinden het toch fijn als ze weten of de webshop betrouwbaar is, dit kan door middel van een keurmerk of welke betalingsmethoden er gebruikt kunnen worden. Dit zal dan ook sneller tot een aankoop leiden als je klanten dit duidelijk zien op de website. Hieronder een voorbeeld hoe de huidige website dit kan toepassen. In afbeelding 1 is te zien hoe de organisatie op dit moment inspeelt op autoriteit. Ze laten duidelijk naar voren komen dat je gemakkelijk kan retourneren, de klantenservice altijd bereikbaar is en dat de verzendkosten gratis zijn.

Sympathie
Vinden we een bedrijf er leuk uit zien op social media of past het bij jouw levensstijl? Over het algemeen doen we dan sneller aankopen. De website van New Wave kan hier nog wel op inspelen door echte modellen te gebruiken bij de producten, zodat de (potentiële) klant toch beter de pasvorm ziet en het toch net iets meer uitstraalt dan alleen een blanco t-shirt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *