6 manieren voor hogere conversie bij Brevité

Op zoek naar een kwalitatief goede reistas als foto- of videograaf? Bij Brevité.co kan je een uitgebreid uitgeruste tas kopen die alles heeft wat je maar nodig kan hebben. De tassen zijn multifunctioneel en van hoge kwaliteit. Alleen wanneer je op hun website kijkt, komen hun producten niet goed uit de verf. Sinds Brevité in mei 2019 haar vormgeving heeft veranderd, krijgt de website een minder professionele en gespecialiseerde uitstraling. Hoe kan Brevité met de veranderde huisstijl toch kwaliteit, betrouwbaarheid en gespecialiseerde kennis uitstralen?

Over Brevité

Het antwoord op deze vraag wordt hier alleen gebaseerd op de homepagina, de eerste impressie die de bezoeker zal krijgen. Allereerst gaan we kijken naar het product van Brevité en haar doelgroep. De doelgroep van deze website zijn jonge fotografen en filmmakers die veel op stap gaan. Daarom hebben ze een multifunctionele tas nodig voor elke opdracht of elk avontuur die ze tegenkomen. De producten die Brevité verkoopt variëren tussen de $109 en $179. Dat zijn relatief hoge prijzen voor een rugzak. Luxere merken verkopen hun rugzakken voor dezelfde prijscategorie, zoals Tommy Hilfiger. Je kan dus concluderen dat de doelgroep een product koopt dat aan de duurdere kant ligt. Hierdoor moet de bezoeker eerst geïnteresseerd worden en even nadenken voordat diegene de aankoop gaat doen. Met deze kennis kan je de website dus een gerichte vormgeving geven.

Versie 1

Vormgeving Brevité van januari 2019. Bron: Wayback Machine

De eerste versies van de website hebben veel zwart, wit en overige donkere kleurtonen. Deze kleurtonen stralen vaak luxe en kwaliteit uit. Dit sluit goed aan op het product. Echter is er weinig contrast in de kleuren te vinden, waardoor alle informatie evenveel aandacht trekt. Dit kan zorgen voor onduidelijkheid wat het product en doel is van de website.

De navigatie is duidelijk en overzichtelijk. Dit komt doordat er icoontjes en een lay-out is gebruikt waarbij je als bezoeker direct weet waar je moet zijn. Deze lay-out wordt ook expres door meerdere webshops gebruikt. Zo kan je altijd verwachten dat het winkelwagentje rechtsboven te vinden is. En dat je naar de homepagina kan gaan als je op het merklogo klikt.

Verder zijn acties en garanties niet té opvallend. Bovenin zie je dat je 100 dagen garantie hebt en dat het ruilen gemakkelijk is. Echter wordt dit niet meteen met jou als bezoeker gecommuniceerd. Dit zal je alleen zien als je geïnteresseerd bent in hun product. Ze willen je dus niet gelijk met toeters en bellen overtuigen om te kopen. Dit maakt de website betrouwbaarder, omdat ze je niet met te veel nudging technieken en prikkels proberen te overtuigen.

Versie 2

Vormgeving Brevité van 2019. Bron: Wayback Machine

Een paar maanden later is de website weer anders vormgegeven. Deze versie is beter dan de vorige versie. Dit komt door een aantal aspecten. Nog steeds worden er donkere kleurtonen gebruikt, zo behoudt de website zijn kwalitatieve uitstraling. Verder maakt de website als contrast gebruik van frissere en meer activerende kleuren. Je ziet dat blauw, groen en gele kleurtonen aanwezig zijn.

De doelgroep wordt nu ook duidelijker dankzij de teksten en afbeeldingen. Het merk komt jong en avontuurlijk over, terwijl het de expertise behoud.

De lifetime warranty staat iets verder onderin de homepagina. Dit is een betere keuze, want bovenaan de lifetime warranty promoten zorgt toch voor een tegenstrijdige psychologie. Als iemand heel duidelijk herhaalt: “Ik ben betrouwbaar en geef je levenslange garantie”. Dan begin je juist twijfel te krijgen of dat wel gaat gebeuren. Daarom is het handig om het wel duidelijk te vermelden, omdat het een aantrekkelijk bijproduct is. Maar niet om het constant op elke pagina te herhalen.

Versie 3

Vormgeving Brevité van mei 2019. Bron: Wayback Machine

Dan komen we bij de nieuwste website huisstijl die is geïntroduceerd. Allereerst gaan we kijken naar de kleuren. De donkere kleurtonen die expertise en luxe uitstraalden zijn vervangen voor felle blauwe kleuren. Deze felle blauwe kleuren zijn ook niet consistent dezelfde kleurcodes. Het gebruik van felle blauwe letters een witte achtergrond wordt het slechtste getolereerd uit voor lezers is uit onderzoek gebleken.

Uit het artikel van Bradley Nice is ook gebleken dat een doffe gele achtergrondkleur nooit een goede keuze is. Het ontneemt de functie van een rustige achtergrond. Al met al is het kleurgebruik dus niet positief voor het leesgemak en de overzichtelijkheid van de bezoeker.

Verder maakt de website minder gebruik van foto’s van hun eigen doelgroep. Zoals er te zien is plaatst het bedrijf voornamelijk foto’s van hun producten. Hierdoor wordt de doelgroep minder aangesproken op hun passie en meer aangesproken op het product. Het is belangrijk dat de bezoekers meer foto’s zien van het product met een persoon, dan alleen het product zelf. Klanten kunnen zich vaak meer associëren en inleven in iemand die het product draagt. Het zorgt voor meer vertrouwen, herkenning en het verlangen om erbij te horen.

Daarnaast wordt de betrouwbaarheid van de website door een aantal aspecten in twijfel gebracht. De website maakt veel gebruik van emoji’s. Emoji’s kunnen de aandacht trekken van een jonge doelgroep, alleen dit is vooral effectief voor artikelen. Bij webshops zorgt het ervoor dat de professionele uitstraling verslechterd. In plaats daarvan is het beter om eigen illustraties te gebruiken.

Ook is de balk bovenaan de website weer terug met alle garanties en lopende acties. De balk is nu nog opvallender met de emoji’s en de blauwe kleur. Hierdoor trekt het juist heel veel aandacht waardoor juist mensen gaan twijfelen of de claims wel waar zijn. Onderaan de pagina staat ook een 5-sterren recensie die de website zelf heeft uitgekozen. Dit zal dus ook leiden naar twijfel in plaats van overtuiging.

6 Tips voor Brevité

Hoe kan deze website dan verbeteren en toch zijn vernieuwde huisstijl blijven behouden?

  1. De felle blauwe kleur kan beter veranderd worden naar een donkere kleurtoon. Door dit te wijzigen krijgt de website zijn luxe en professionele uitstraling terug.
  2. Ook kunnen de emoji’s vervangen worden voor icoontjes die dezelfde speelsheid en functie hebben. Deze icoontjes kunnen dan dezelfde stijl worden als hun huisstijl en logo, zodat het ontwerp een geheel wordt. Dit zal de professionaliteit van de pagina verbeteren.
  3. De gele achtergrond zal vervangen kunnen worden voor een simpele witte achtergrond om rust te creëren in de lay-out.
  4. De eerste foto’s op de homepagina kunnen beter foto’s worden van een model uit de doelgroep met het product. In de foto’s kun je ook de kleurrijke uitstraling terughalen die nu geminderd wordt. Hierdoor trekken de foto’s ook meer de aandacht in contrast met een rustigere omgeving.
  5. Verder is het niet handig om een zelf uitgekozen review op de homepagina te plaatsen. Deze zorgt juist voor argwaan. Er kan beter een link komen naar de sociale media van Brevité of naar foto’s en video’s van de doelgroep met de tassen. Zo blijf je ook dichter bij je doelgroep door met foto en video je doelgroep aan te spreken.
  6. Tot slot kan de balk met alle acties beter met een zwarte of donkerblauwe achtergrond worden vervangen. De tekst zal bescheiden alle lopende aanbiedingen en garanties aankondigen. Opnieuw is het handig om de opmerking over het aantal 5-sterren reviews weg te laten. Zo zorg je juist voor argwaan, want je kan dit nergens nakijken.

Zo zie je maar dat kleine wijzigingen voor een hele andere uitstraling kunnen zorgen dan dat er bedoeld werd. Het merk staat voor functioneel, hoge kwaliteit, avontuur en passie. Brevité kan nog eens heel wat verkeer krijgen wanneer zij hun eigenschappen en doelgroep goed representeren op hun website.

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. nike lebron 15 schreef:

    I happen to be commenting to let you know what a superb experience my wife’s child found studying your webblog. She figured out several issues, with the inclusion of how it is like to possess a great helping character to make other people without difficulty understand various complicated matters. You actually surpassed readers’ expectations. Thank you for distributing these useful, healthy, revealing and even cool thoughts on the topic to Jane.

  2. golden goose schreef:

    Thanks a lot for providing individuals with an exceptionally splendid opportunity to read critical reviews from this blog. It is usually so useful plus full of a lot of fun for me and my office peers to visit your site nearly three times weekly to study the fresh guides you have got. And indeed, I am also actually happy considering the surprising inspiring ideas served by you. Some 2 ideas in this article are definitely the simplest we’ve had.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *