Sociaal & maatschappelijk (s)nudgen

Dagelijks worden er talloze beslissingen gemaakt, helaas blijken veel van deze keuzes vanuit collectief oogpunt niet de beste. Om men te stimuleren sociale en maatschappelijke keuzes te maken zet de overheid nudging in. 

Een nudge is een klein duwtje in de goede richting door het gewenste gedrag aantrekkelijk te maken. Het doel is om irrationele keuzes om te zetten in rationele keuzes. Door aanpassingen te maken in iemands omgeving, kun je iemand stimuleren iets te doen zonder dit op te dringen. Een kleine aanpassing kan namelijk leiden tot grote resultaten. Zo ook met de snudge, de nieuwste ontwikkeling van gedragswetenschappers. 

In mijn whitepaper, bestemd voor bedrijven of instellingen met sociaal maatschappelijke doeleinden, worden aan de hand van praktijkvoorbeelden en onderzoek de definities van zowel nudges als snudges uitgelegd. 

Benieuwd op welke manier de overheid nudging inzet? Of wat snudgen precies is? Download dan nu mijn whitepaper.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *