Willem Kodde

Of je er nu enthousiast over bent of het misschien toch een beetje eng vindt, het is op dit moment een razend populair onderwerp en het is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Artificial Intelligence. Het zit in onze smartphone, het helpt ons bij het maken van keuzes, het zit in ons huis en het helpt zelfs bij het stellen van medische diagnoses. Maar wat is Artificial Intelligence nou echt? Wat kunnen we er als marketeer mee? Hoe beïnvloedt het de toekomst? Is het nou echt dat gevreesde superbrein dat slimmer wordt dan de mens waardoor wij er de controle over gaan verliezen?

Vanaf jongs af aan ben ik gefascineerd door technologie en zo’n beetje alles wat daarbij komt kijken. Als ik er goed over nadenk, is het begonnen bij Duplo, vervolgens Lego en het duurde dan ook niet lang voor dat ik Lego Mindstorms in handen had. Voor degenen die niet weten wat dat is, Lego Mindstorms is de hightech tak van Lego waarmee je robots kunt bouwen die kunnen lopen, praten en zelfs nadenken. Nu ben ik te oud om met Lego te spelen, maar toch is mijn fascinatie voor dat zogeheten ‘denken’ mij altijd bijgebleven. Ik kan me er eindeloos in verdiepen en raak er nooit over uitgepraat.

Mijn naam is Willem Kodde en ik ben razend enthousiast over wat de toekomst ons allemaal te bieden heeft en neem jullie daarom de komende tijd ook graag mee in de wereld van kunstmatige intelligentie. Een wereld die voor iedereen hoop kansen biedt. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *