Florentine Waller

Voor bedrijven is het tegenwoordig niet meer de vraag óf ze social media moeten inzetten als marketing tool, maar hoé ze dat moeten doen. Veel start-ups, gerund door jonge ondernemers weten feilloos hoe ze social media moeten inzetten om hun doelgroep te bereiken. Mijn ervaring is echter dat veel wat oudere ondernemers daar soms moeite mee hebben. Ik kom tijdens mijn werk vaak ondernemers tegen die nog niet zo ver zijn met social media marketing en simpelweg niet goed weten waar ze moeten beginnen. En laten we even eerlijk zijn: het is heel logisch dat iemand die niet is opgegroeid met social media niet begrijpt wat de precieze waarde daarvan is. 

Wat ik deze ondernemers kan bieden, zijn een aantal handvatten waarmee zij een begin kunnen maken aan een social media marketingplan. Ik wil deze ondernemers laten zien hoe zij op een creatieve manier een allesomvattende social mediastrategie kunnen uitzetten om hun doelstellingen te behalen. En vooral wil ik dat duidelijk wordt wát de waarde van social media marketing vandaag de dag dan precies is en wáárom het voor ieder bedrijf cruciaal is. 

Ik ben Florentine en ik leer op de opleiding Creative Business alle ins en outs over (sociale) media, marketing en communicatie. In mijn artikelen op MICwatching zal ik mijn kennis over deze topics op een creatieve manier etaleren om jou wegwijs te maken in de wereld van social media marketing. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *