Case study

2Balou

“Inspired by their French roots, sisters Daisy & Nadine created their own fashion brand ♡Follow their passion with new content everyday”

 Dit is een quote van de Instagram pagina van 2Balou. 2Balou is een leuk energiek brand uit Eindhoven dat dus opgericht is door twee zussen. De energie en liefde straalt van 2Balou af. Zij profileren zich goed op Instagram en op de website, maar op de website zijn nog een paar verbeterpuntjes te behalen. In deze essay heb ik een paar conversiedoelen bepaald voor 2Balou, en die conversiedoelen kunnen behaald worden met behulp van persuasieve technieken, om zo het merk optimaal online te profileren.

 Wat verkoopt 2Balou? En wat is de doelgroep? 

2Balou is een brand voor vrouwen. Zij bieden deze vrouwen inspiratie in de modebranche. Dit doen ze door middel van het verkopen van een assortiment aan kleding, accessoires en schoenen. De doelgroep is voor jong en oud en net zo modebewust als de zusjes. De doelgroep houdt van winkelen en houdt van dingen ondernemen. Zij wil zich speciaal kleden voor een leuk evenement of houdt van een casual look met een pittig en uniek tintje voor naar het werk.

De customer journey die in dit essay wordt behandeld is de ‘oriënterende klant’; deze bezoekers komen voor het eerst op de website door ‘mond op mond’ reclame en zij willen weten wat de aangeboden producten zijn. Zij zijn nog niet overtuigd of zij iets willen/moeten kopen van 2Balou. Dit is dus een essentieel punt in de customer journey en de klant moet hier getriggerd worden. Conversiedoel één zou dus zijn: de unique selling point(UPS) duidelijk maken aan de consument en daar een grote value proposition aanhangen. Met een doelbewuste klant wordt er sneller tot verkopen overgegaan en zo kan de conversie stijgen. (bron 1: Yadi, 2018)

Verbeteringsvoorstellen

De eerste verbetering betreft de homepage. De Instagram page van 2Balou is namelijk erg aantrekkelijk en spannend. Helaas zie je dit minder terug op de website en met name bij de homepage. Het is belangrijk om als merk op elk platform een bepaalde huisstijl aan te nemen zodat je relevance creëert. De relevantie heeft betrekking op de vraag of de bezoekster van de website dat te zien krijgt wat zij verwacht te zien. Na onderzoek van Econsultancy wordt duidelijk dat de homepage een duidelijke visuele aantrekkingskracht moet hebben. Dit wordt bereikt door een simpele en duidelijke homepagina te creëren. Dit combineer je met sterke visuele aspecten waarin de belangrijkste waarde van je brand groot en aantrekkelijk wordt afgebeeld samen met een belangrijke call-to-action button om het aantrekkelijk en efficiënt te maken (bron 2: Econsultancy, 2018).

screen shot 2019-01-19 at 19.43.51 

screen shot 2019-01-19 at 19.44.57

Vernieuwde homepage

In de aangepaste versie van de website komen de hierboven genoemde elementen terug; namelijk de visuele aantrekkingskracht wat meer eenheid en samenhang uitstraalt. De rustige kleuren laten zo beter de kleding overkomen. Daarnaast legt het vergrootte logo meer de nadruk op het USP; dit bijzondere logo straalt veel creativiteit en speelsheid uit. Door dit te combineren met een drietal lookbook foto’s met een samenhangend thema maakt het een aantrekkelijk website, wat je onbewust tot kopen aanzet als oriënterende consument. Mocht je nog niet weten hoe je dan tot kopen over moet gaan, dan is daar de call-to-action knop waarop staat ‘start shopping’. Door de shopping bag een uniek lettertype te geven word je aangetrokken tot die handeling. Dit geeft de shopping bag extra waarde.

Om de oriënterende klant nog meer te overtuigen is het belangrijk om online een vertrouwensband te creëren met je doelgroep; zo word je social proof. Dit kun je creëren door reviews van klanten te laten zien op je website of door op social media je klanten aan te sporen om je te taggen. Wat ook een mogelijkheid kan zijn, is de hastag in te zetten. Doordat consumenten op de website een handeling zien waarin consumenten aangespoord worden om hashtags te gebruiken, worden nog twijfelende klanten die zich laten leiden door anxiety sneller tot kopen aangezet.

screen shot 2019-01-19 at 20.09.34

Conclusie

Met deze toepassingen van persuasieve design zal de oriënterende consument in de customer journey sneller overtuigd worden en zal dit leiden tot een hogere conversie.

Bronnenlijst

Bron 1: https://www.yadi.nl/wiki/wat-is-conversie/

Bron 2: https://econsultancy.com/20-beautiful-examples-of-persuasive-ecommerce-design/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *