Ted Talk: De zes beïnvloedingstechnieken voor online marketeers

on

Stel: je wilt graag nieuwe meubels voor je woonkamer en gaat online op zoek. Je komt terecht op de website van een meubelzaak. De achtergrond van de website bestaat uit een blauwe lucht met wolken. Waarschijnlijk denk je hier in eerste instantie niets bij, maar toch ben je onbewust geprimed tot ‘comfortabele, luxe producten’. Dit heet marketingpsychologie. Marketingpsychologie biedt vele kansen voor online marketeers maar naar mijn mening kunnen zij hier nóg meer gebruik maken om hun online resultaten te optimaliseren. In mijn Ted Talk vertel ik hoe.

https://www.youtube.com/watch?v=OwwNRU3N4x8

Wat vind jij van marketingpsychologie? Heb je nog voorbeelden van bedrijven die deze beïnvloedingstechnieken goed toepassen op hun website?

Lees ook: Een kwetsbare reactie op social media is key voor je reputatie
                 Social media voor bedrijven: de 5 do’s en don’ts

Bronnen:

https://www.comaxx.nl/blog/zes-beinvloedingsprincipes-online-marketing-psychologie/

http://www.consumpsy.nl/blog/2013/7e-principe-cialdini/

http://www.frankwatching.com/archive/2013/09/28/sneak-preview-het-7e-principe-van-cialdini/

http://www.frankwatching.com/archive/2011/10/18/online-marketeer-of-internetpsycholoog/

http://www.tjeerdengel.nl/beinvloedingstechnieken-neuromarketing-online-persuasion_voor_je_website/


1805fd8

Over Anna-Lotte van der Heide

Anna-Lotte van der Heide (21) is derdejaars student Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. In het tweede jaar volgde zij de specialisatie Mediamarketing en heeft zij stage gelopen op de communicatieafdeling van SBS Broadcasting. Op dit moment volgt zij de specialisatie Digitale Mediastrategieën. Lees hier meer over Anna-Lotte.

4 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Savana schreef:

    Erg interessant om te zien hoe je de combinatie van psychologie en online marketing verduidelijkt. Bij het noemen van deze tactieken dacht ik meteen aan verschillende websites die deze tactieken gebruiken. Vooral het benoemen van gewonnen awards zie ik vaak terugkomen.

    1. annalottevanderheide schreef:

      Dank je, Savana! 🙂 Leuk om te horen. Aan welke websites dacht jij, buiten de door mij genoemde voorbeelden?

  2. Savana schreef:

    Erg interessant om te zien hoe je de combinatie van psychologie en online marketing verduidelijkt. Bij het noemen van deze tactieken dacht ik meteen aan verschillende websites die deze tactieken gebruiken. Vooral het benoemen van gewonnen awards zie ik vaak terugkomen.

    1. annalottevanderheide schreef:

      Dank je, Savana! 🙂 Leuk om te horen. Aan welke websites dacht jij, buiten de door mij genoemde voorbeelden?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *